Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nash Boxer ?
-
Nash Boxer ?
Publicerad av anonym-anvandare på 1 mars, 2004 vid 20:42planerar att köpa en 5,8, 03. vore tacksam om någon kunde utala sig om det, har tidigare använt mig av ett simmer onshore 5,7a. Seglar på en flaying pig. att plana tidigt kommer inte överst på listan då jag också kitar i lättare vindar, Har precis börjat sätta frammåten på plattvatten ock vill ha ett segel som känns lätthanterligt, i bra tryck typ 9-11 m/s. Tacksam för ett utlåtande. (väger 68 kg)
aggrosurf svarade 20 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
Jag har kört med boxer 5.8 -03 i en halv säsong. Seglet känns som en 1 kvm mindre på vattnet. Det roterar oerhört lätt både i framåt och volcan. Dock gär den låga skärningen att det blir lite svårare i en duckjipp att komma under men inget problem.
Jag planar tidigt och tar bra höjd. Jag blir lite tidigare överriggad när det blåser på men det är marginellt. Med 5.0 som nästa segel funkar det perfekt.
Jag är grymt nöjd med detta segel! -
Jag har kört på Boxer 6.2, 5.4 och 4.7 ett tag och gillar seglen skarpt. Som RIP sa, lite lågt skurna men inga problemas ens med 6.2.
En setup med Edge 03′ 6.8 och Boxer 5.8 och 5.0 samt Session 4.2 vore klockrent….
/adde
-
Tackar för tippsen, verkar inte vara så mycket att tveka på!
Jag slår till. -
Svar till:
megascene är importör av Naish. Idag är det (väl?) bara megmax (gbg, malmö och snart sthlm) som säljer Naish seglen.
Tyvärr så verkar de inte vara så aktiva på vindsurfing, mest snowboard och wake… Synd för det är grymma prylar…
/adde
[/ QUOTE ]
Då kommer jag med ett glatt meddelande.
Pratade med en snubbe på Megmax idag, och det verkar som om dom kommer att satsa på ett större vindsurfingsortiment i sommar! Killen som skall ha hand om vindusrfingbiten kommer att vara på båtmässan i STHLM nu i helgen, sedan kommer han hem till götet och fixar butiken.
Förhoppningsvis i alla fall. -
Det är inget als seriöst med Megmax på lång håll! Så kom jag dit för en vecka sen på backaplan här i götet på en vardag runt 3tiden. Meningen var att jag skulle snacka om lite windsurf prylar som skulle passa mig till sommaren. När jag kom upp till andra våningen så där det brukar finnas w-surf prylar var det ett litet bord där satt 3 killar med mössor på å käkade pizza. Jag gick förbi och inte ens nån av de lyfte på örat. typ öööööhhh va fan ska du här å göra. Så jag gick runt och sen ner igen. Gubben som sålde dykar prylar på våning ett var det enda som verkade vara på G i hela affären! Efter ett sånt **sanslöst trevligt kundbemötande** har jag bestämt mig att sätta aldrig min fot på Megmax igen! Jag avråder oxå de jag känner. Sämre service får man leta efter. Helre handla prylar på nätet
mvh -
Sånt suger, helt klart.
Personligen tycker jag det låter skummt, jag tycker att dom brukar vara service minded på det bygget.
Har handlat där sedan dom öppnade och kommer att fortsätta med det. -
Det är inte säsong nu. Tror att de som har hand om surfingen är i sydafrika och årets prylar har inte kommit än. Tror att vi är tvugna att ha översende med att surfbutikerna går i vinterdvala. Menar även surfersparadise som är störst har ju endast öppet på helger. Men visst är det irriterande att man inte kan gå in i en öppen surfbutik och köpa ett par surfskor och neoprenhandskar. Hade förövrigt samma problem med wallensport då jag måste cykla två mil dit ville jag ringa först och kolla att de hade skor i min storlek men det var omöjligt att få tag i killen som hadde hand om vindsurfingen.
-
Stämmer, David som har hand om vindsurfingen har varit på Margarita i Vinter.
Tydligen skall han vara tillbaka på Megmax nästa vecka. -
Paradise har öppet.
kopia från http://www.surfersparadise.nu
Nu har vi öppet butiken 6 dagar i veckan, igen.
Vardagar: 13-18 samt Lördagar 10-14 -
Tjena Dasen!
Det var tråkigt att höra.
Ber om ursäkt å hela personalens vägnar.
Håller med om att det kan ha sett riktigt illa ut!Självklart skall det inte gå till på det viset, och att vi knappt har haft några windsurfprylar på hela vintern och därmed inte heller någon kille på att sälja windsurf, är heller ingen förklaring god nog.
//Emil, Megmax
-
Jag måste säga att det är riktigt tråkigt att ni inte fick köpa mer från naish.. Det är bra grejer å kul att se lite olika segel å brädor på vattnet.
Logga in för att svara.