• Nästa steg

Publicerad av roding på 26 maj, 2009 vid 11:55

Hej,

Nu är det dags att ta nästa steg i vindurfingen. Håller med andra ord på att sitta och funderar på vilken utrustning det är som gäller.
    Väger ju runt 80kg, kör idag på min BIC 148L med ett 6.0 segel men vill gå ner i både segel och bräda för att utmana mig själv och för att jag tror att det blir lite roligare att köra då.
    Det som jag är ute efter i storlek både bräd och segelmässigt är en bräda som funkar till det mesta dvs både våg och kanske lite basic freestyle och åka lite rakt fram på om man nu känner för det.
    Har ju tur så att jag bor på bästkusten så jag funderar på att ha 6.0:an som ett största segel och sen komplettera det med två mindre.
    Men vad skall man satsa på för segel då? Våg eller renodlat freestyle eller något mittemellan och vilket märke osv.

Alla tips tas tacksamt emot!

rasmus_w svarade 15 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    26 maj, 2009 vid 12:50

Börja med att skaffa en (ungefär) hundralitare till 6.0:an. Jag har en likadan Bic och skulle inte vilja segla den med 6.0, den passar bäst för segel på 8-9 kvadrat.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.