Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nästa vecka kanske………

• mattias-j

Medlem
    23 november, 2011 vid 23:23

Jag och Emanuelsson skrattade gott första 8-9 gångerna förra gången vi var nere. Men efter 12-13 smådopp för att rensa dräkten så var vi på gång att ringa läkare …..:grin:
    Men det blev ju varmt och skönt i dammen!

• faster

Medlem
    24 november, 2011 vid 06:37

Inte undra på att växtligheten på botten har ökat i ankdammen. Kan han inte koppla en slang till flaskan på ryggen 🙂

• mattias-j

Medlem
    24 november, 2011 vid 07:35

Tyvärr så kommer det vara omöjligt att segla i dammen på söndag. Vattenståndet kommer bli minst -50 cm. Har vi tur, så kan vi dock få se en helt annan speedbana dyka upp. Problemet är bara att det inte får vara för mycket syd, för då blir det plattläns.
    Har varit med om det en gång att hela kom fram, och har för mig att det var typ 40-50 cm under då. Mellan sandreven blir det då typ 50-60 cm vatten, så det är helt lugnt. Det fina är att 2-3 rev till utanför bryter ner de största vågorna. Detta kan vara en räddning för segling. Den som lever får se….

• badjanne

Medlem
    24 november, 2011 vid 09:22

KOm till Fuerte. Bra med vind och varmt i vattnet. Korde tre timmar 7,2 igar. Lite overrigad pa slutet.
    Solen tar

• tobhed

Medlem
    24 november, 2011 vid 10:06

plötsligt vet jag inte om jag kan lita på dig längre Mattias – vill du ha HP för dig själv eller pratar du verkligen sanning…? Man kör ju inte 8 timmar bil för skoj skull om man säger så

• mattias-j

Medlem
    24 november, 2011 vid 10:36

Jag önskar att jag inte hade rätt Tobbe, tyvärr ser vattnet ut att försvinna fullständigt. Nu indikerar man t.o.m -50 till -60 cm. Men vi KAN få en Luderitz ränna mellan reven. Jag och Emanuelsson sticker ner och rekar imorgon. Mot en liten avgift så kommer vi dela med oss av informationen :santa:

• benke-2

Medlem
    24 november, 2011 vid 11:11

Alltså kör ni imorgon eller?
    Funderar att åka fre lör söndag

• seve1000

Medlem
    24 november, 2011 vid 11:14

Tråkigt om det blir så lågt vatten jag som hade tänkt prova att köra i dammen för första gången:-(
    Tänkte åka dit på Lördag och ta in på något schysst hotell för att sedan segla söndag.

Uppdatera gärna hur det ser ut.

• marcus

Medlem
    24 november, 2011 vid 12:53

Jag fattar inte hur ni onormala icke våtdräktskissande människor gör …
    men har sett att mina team-mates ofta är lite svullna och gul-fuktiga
    i ansiktet när vi kommer in på land efter en dag i dammen ……

• bjornen

Medlem
    24 november, 2011 vid 13:37

Up and go?

• seve1000

Medlem
    24 november, 2011 vid 14:54

Marcus, kommer jag så lovar jag också kissa med dig i dammen;-)

Mattias, enligt DMI Vandstand så är prognosen för Bornholm Lördag kväll normalt vattenstånd. Borde inte det indikera mer vatten än -60?

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vandstand.htm?stat=32048&dato=20111126&pres=Graf

Jag är helt enkelt sugen på att få köra på söndag för första gången;-)

• mattias-j

Medlem
    24 november, 2011 vid 15:12

Så här ser SMHI´s prognos ut för Rönne, på samma ö…
    http://produkter.smhi.se/OceanWeb/html/waterlevel/5_ronne.html

Tyvärr så är det väl så att vädersystemet är så omfattande att det trycker allt vatten över till andra sidan av Östersjön. Finska viken ska få 1 meter över medel lördag/söndag.
    Jag hoppas också att dom har fel!!

• marden

Medlem
    24 november, 2011 vid 15:34

det har inte varit fullt så lågt vatten som progen senaste dagarna om än lågt….
    tycker annars det är ett coolt sett att redovisa både obser o prog på samma sida http://produkter.smhi.se/OceanWeb/html/waterlevel/5_oskarshamn.html#1
    tycker dom borde ha samma system på vind prog/obser…

• benke-2

Medlem
    24 november, 2011 vid 17:47

Jorå, packad å klar!
    Åker neråt Öland vid 6 tiden imorgon, (har 1 plats över va?)

• andersbq

Medlem
    24 november, 2011 vid 21:09

Lycka till alla i hela landet i helgen, tror det blir många PB lite överallt, diken och fågelsjöar och nästan alla naturreservat är ju lovliga så här sent på året!

Sida 3 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nästa vecka kanske………

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.