Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nästa vecka kanske………

• marden

Medlem
    24 november, 2011 vid 21:43

lycka till benke med fler, blir det mycket syd o inge vatten i dammen kan ni vääl åka över till östra sidan o reka av några undervattens tarmar på den sidan,fast det har väl mattias redan gjort ?
    http://g.co/maps/eafhq

• mattias-j

Medlem
    25 november, 2011 vid 06:36

Yes, yes, yes!! Vi kommer att få perfekt vattenstånd i dammen någon gång under söndagen. Vattnet kommer gå från – 50 upp till + 15 mitt på dagen för att sedan falla till – 40 på seneftermiddagen. Gäller att vara på rätt plats vid rätt tillfälle…

• davven

Medlem
    25 november, 2011 vid 08:16

Hoppas på det, när ska ni vara där nere?
    Det får bli skogshuggar-frukost både lörd/sönd. . :santa:

Mattias J;676029 wrote:
    Yes, yes, yes!! Vi kommer att få perfekt vattenstånd i dammen någon gång under söndagen. Vattnet kommer gå från – 50 upp till + 15 mitt på dagen för att sedan falla till – 40 på seneftermiddagen. Gäller att vara på rätt plats vid rätt tillfälle…
  • mick

Medlem
    25 november, 2011 vid 10:06

Yes!!!

General Jildestad, vi står i givakt vid klubbhuset och inväntar din signal.

• faster

Medlem
    25 november, 2011 vid 13:44

Tänk på fågelskådarna, även om vi har rätt att vara där så behöver ni inte duka upp till julbord på revet.

• mattias-j

Medlem
    25 november, 2011 vid 15:45

Ja, vi får väl se hur bra det blir. Denna vattenståndsprognos är hyffsat motstridig…
    Var nere en sväng idag, tyvärr kom vinden inte igång under tiden vi var där. Men det var ett gäng fågelentusiaster som renoverade fågeltornet. Tveksamt om de gör det på söndag med stormvarning… Men vi får väl hålla oss på en kant som vanligt.

• faster

Medlem
    25 november, 2011 vid 17:17

Hoppas ni får bra förhållande, kanske kommer jag dit och tittar på er om den jäkla förkylningen bara ger sig. Är så jäkla sugen på´windsurfing nu.

• seve1000

Medlem
    26 november, 2011 vid 05:45

Stämde prognosen med vad du så på plats gällande vattenstånd?

Vill åka men kan man inte köra i dammen för det nog vara.

• davven

Medlem
    26 november, 2011 vid 07:12

Nere på HP och undrar vart allt folk håller hus, skärmen skakar just nu pga byar som träffar klubb-stugan 🙂
    Lite osäker på hur lågt vattenståndet är, “ngn bright” grävde bort stenröset som var helt perfekt och kika på samt bestämma fena, men det är lägre än normalt.

Kommer köra 26 och neråt i choppet, vågar nog inte dra på längre.

• mackee

Medlem
    26 november, 2011 vid 08:24
    Seve1000;676103 wrote:
    Stämde prognosen med vad du så på plats gällande vattenstånd?

Vill åka men kan man inte köra i dammen för det nog vara.

Vi hade -21 mellan 10-12,30 sen sjönk det till – 28 vid 13,30
    Gränsen för att det ska funka är -25 men då gäller flygande hoppstart och då fastnar det gräs på 20 fena varannan gång.
    Lite olika prognoser för morgondagens vattenstånd ,men jag åker dit och kollar läget ,en sådan vindprogg var ju längesedan vi hade.
    Hoppas på mycket vatten!!!!!!

• mattias-j

Medlem
    26 november, 2011 vid 08:39

Tyvärr verkar vi vara rökta på segling imorgon. Minus 30 till minus 40 är för lågt… Men det kan ju som sagt vara värt att chansa, men jag kan inte med gott samvete rekommendera någon att sitta i bilen halva dagen. Om man nu inte har någon bra ljudbok och vill vara ifred lite :laugh:

• faster

Medlem
    26 november, 2011 vid 08:46

David jag ligger i sängen och myser, finns något här som jag inte vill byta med dig:)

• mattias-j

Medlem
    26 november, 2011 vid 08:53

Det ni kan göra är att kolla på öwc webcam nu. Ser ni hur platt det ser ut innanför reven! Det ska bli 10 cm lägre vatten imorgon…

• mick

Medlem
    26 november, 2011 vid 15:32

Idag gick det att köra i dammen. Viva visade -32 i Kalmar. Förmodligen trycks det in en del vatten i dammen vid västlig. Vet inte om morgondagens sydväst har samma effekt, förmodligen inte.

• bjornen

Medlem
    26 november, 2011 vid 17:55

Håller tummarna att det löser sig med vattennivån, vind verkar ni ju få! Lycka till allihopa 🙂

Sida 4 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Nästa vecka kanske………

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.