Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Näthinneavlossning

• Näthinneavlossning

Publicerad av anonym-anvandare på 19 juli, 2002 vid 17:22

Hej på er. Min bräda ser ut som f-n, den behöver helt enkelt lackas om. Är det ngn som har erfarenhet av vilken typ av färg som bör användas. Funkar tex vanlig lackfärg på sprayburk? Det känns ju mindre kul om färgen skulle börja skavas av efter ett par turer…

anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • cosmoskatten

Medlem
    19 juli, 2002 vid 21:01

Tvåkomponents(epoxi??, kommer inte riktigt ihåg)-lack fick jag rekommenderat när jag målade en lagning på min bräda, sitter kvar i alla fall. Om det är overkill eller inte vet jag inte. Finns på båtbutiker.

Lycka till
    C

• anonym-anvandare

Medlem
    20 juli, 2002 vid 09:24

Alright, tack för tipset!

• watertouch

Medlem
    20 juli, 2002 vid 14:25

Jag använde vanlig billack-spray på min bräda, men det blev riktigt dåligt. Fick slipa bort och slänga på 2-komps polyuretanfärg. Kostar skjortan, men sitter bra.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juli, 2002 vid 09:46

Ok, då får man väl fundera lite på om det är värt att lacka om brädan eller inte. Kostar skjortan låter i mina öron som en bit över tusenlappen eller nåt i den stilen.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 juli, 2002 vid 10:00

nejj två komponents färg kostar typ 367 kr jag ska måla om min snart och på min förra blev de asbra!!!

mvh Adam Argulander / swe-880

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA