Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nått snille som kan räkna ut vad som har hänt??
-
Nått snille som kan räkna ut vad som har hänt??
tobbekite svarade 16 år sedan 17 Medlemmar · 36 Svar
-
@Lelleee 507261 wrote:
Jo nått har ju hänt, men jag har svårt att tro att brädan har åkt söderut när vågorna kommer från sydväst. Dessutom så gick jag även en bit söderut och kikade efter brädan..
Obrutna vågor påverkar inte hur hur grejer flyter eftersom vattnet inte flyttas i en våg, bara om du tappade den på insidan och det har jag svårt att tro att det var om du knappt bottnade.
-
@johnk 507299 wrote:
Jag har inte koll på allrisk men min hemförsäkring hos länsförsäkringar fick jag inte mycket hjälp av. “Försäkringen omfattar inte segelbräda / vattenburen farkost och där ingår kitebräda med utrustning”. Nån som vet en bättre hemförsäkring för kite?
Hoppas du hittar brädan och att det inte var mannen på bilden som tog kort på dig =)
Ett tips nästa gång du tappar en bräda: Släng i en annan bräda och se vart den tar vägen 🙂
Jag har folksam som försäkringsbolag, och visst dom är dyra men jag har aldrig haft problem med dom. Jag har faktiskt frågat om försäkringen gäller för kitegrejor och dom har sagt att det täcker allt, så länge jag inte tävlar. Synd att man inte har fått det skriftligt.
Bra tipps med att slänga i en bräda till. -
Jag tror brädan sjönk eftersom den blev trött på att vara en naishskitbräda!
-
@Yann 507302 wrote:
Obrutna vågor påverkar inte hur hur grejer flyter eftersom vattnet inte flyttas i en våg, bara om du tappade den på insidan och det har jag svårt att tro att det var om du knappt bottnade.
Vågorna bryter till höger och vänster i björkäng, så det borde ju dra med sej brädan.
-
@debkåusf 507324 wrote:
Jag tror brädan sjönk eftersom den blev trött på att vara en naishskitbräda!
haha, det tänkte jag faktiskt inte på.. smart
-
jag knäckte min bräda för några år sedan å då ringde jag bara länsförsäkringar å sa som det va å det va inga problem jag fick ut fullpris:)
-
gonzo;507338 wrote:jag knäckte min bräda för några år sedan å då ringde jag bara länsförsäkringar å sa som det va å det va inga problem jag fick ut fullpris:)
går det inte reklamera kitebrädor som man knäcker? knäckte en snowboard i vintras och fick en ny direkt. fast det kanske är någon skillnad?
-
Hittade det här på Folksams hemsida
Allrisk gäller inte
för skador på djur
för kontanter
för bilar, båtar, segelbrädor eller kanoterhttp://folksam.se/forsakringar/boende/hyresratt/1.5841
verkar som att jag inte är först med att slarva bort brädan
-
japp 🙂 men hur förklarar jag att jag söp bort min wakebräda?
-
Lelleee;507262 wrote:Nån som har erfarenhet av vad försäkringsbolagen säger i såna här ärenden? Jag har ju hemförsäkring + allrisk så det borde inte vara några problem.
Jag fick pengar av mitt försäkringsbolag när jag blev av med en bräda på samma sätt.
Lycka till.
-
Det räcker att det är lite strömt. Minns en händelse utanför stenuden i åsa där vi fick ringa sjöräddningen pga strömt vatten å snabbt vinddropp i december.
nic
Logga in för att svara.