Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Negativ insändare i HN idag

• Negativ insändare i HN idag

Publicerad av zilversurfarn på 30 juli, 2009 vid 08:03

Så var det dags igen. Sommarens första(?!) negativa insändare i HN.
    Har inte hittat den på nätet än och har inte tidningen tillgänglig men i korthet klagar man på att det är för många kitare i Läjet och att dessa oxå är griniga och skriker åt badare att flytta på sig. Undertecknat med ”Rädda Läjet”.

snygging svarade 15 år, 8 månader sedan 16 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • neven

Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:09

Kasst.

Undrar vem det kan vara som åker och skriker och säger åt folk att flytta på sig…?

• yann

Medlem
    30 juli, 2009 vid 08:16

Trist! Det var väl någon här som visste vem det var men som inte ville hänga ut den personen här. Du kan väl iaf se till att han läser den här tråden så han förstår hur mycket han förstör för oss andra att bete sig på det viset.

Badande har samma rätt till havet som alla andra. Alldeles strax är badsäsongen över så om vi bara kan hålla oss undan från stranden och visa lite hänsyn på vattnet och inte köra i närheten ett litet tag till blir allt frid och fröjd hela hösten, vintern och våren igen.

• sourra

Medlem
    30 juli, 2009 vid 09:18

Fy fan vad kass, jag blir så jävla arg!!! Ska det behöva stå i ordningsstadgan och vara straffbart för att folk ska fatta att det inte är ok att köra där och då?!

• sourra

Medlem
    30 juli, 2009 vid 09:20

Här är förresten en diskussion om då Shannon Best gav blanka fan i reglerna för Hood River. Jag tycker inte vi ska ha en avvikande inställning till de som förstör. http://www.nwkite.com/forums/t-14424.html

• hugeo

Medlem
    30 juli, 2009 vid 11:42
    Neven;562555 wrote:
    Kasst.

Undrar vem det kan vara som åker och skriker och säger åt folk att flytta på sig…?

det va jag o surra vi trippa på nått skit en tradig eftermiddag

• sourra

Medlem
    30 juli, 2009 vid 11:51

Just fan, så var det. Jag åkte runt med permobil på stranden och körde över picknickfiltar och spelade dragspel. Vilken dag det var.

• litease

Medlem
    30 juli, 2009 vid 15:39
    sourra;562612 wrote:
    Just fan, så var det. Jag åkte runt med permobil på stranden och körde över picknickfiltar och spelade dragspel. Vilken dag det var.

Det hade vart nåt att koppla kiten till permobilen. Jädrar va kung man hade varit hos tanterna på ålderdomshemmet!

• debkausf

Medlem
    30 juli, 2009 vid 20:37

Vi kanske ska tat lugnt med o svara, vill ente ha någon megadebatt i år igen?!

• zilversurfarn

Medlem
    30 juli, 2009 vid 22:19
    debkåusf;562736 wrote:
    Vi kanske ska tat lugnt med o svara, vill ente ha någon megadebatt i år igen?!

Håller med, ligg lågt och hoppas att det ebbar ut.

• d_c

Medlem
    30 juli, 2009 vid 22:45
    Yann;562557 wrote:
    Trist! Det var väl någon här som visste vem det var men som inte ville hänga ut den personen här. Du kan väl iaf se till att han läser den här tråden så han förstår hur mycket han förstör för oss andra att bete sig på det viset.

Känner mig lite träffad, men har inget med insändaren att göra. När det gäller att hänga ut någon som inte fått bemöta kritiken tycker jag man kan ta lite lugnt med det, för att undvika onödigt skitsnack. I detta fallet tror jag dock det gör varken till eller från.
    Personen i fråga verkar inte ha något vett till att sansa sig och känner någon sig manad kan man gärna ta ett snack med vederbörande. I det här fallet Guy…

• bohm

Medlem
    30 juli, 2009 vid 23:03

Kite borde förbjudas

När det väl är förbjudet kan vi köra på skanör/falsterbo igen

• dak

Medlem
    30 juli, 2009 vid 23:07
    Zilversurfarn;562553 wrote:
    Så var det dags igen. Sommarens första(?!) negativa insändare i HN.
    Har inte hittat den på nätet än och har inte tidningen tillgänglig men i korthet klagar man på att det är för många kitare i Läjet och att dessa oxå är griniga och skriker åt badare att flytta på sig. Undertecknat med ”Rädda Läjet”.

Det är inte så bra i dessa känsliga tider, men det kommer alltid att vara någon som gör ett snedsteg och någon nitisk jävel som uppmärksammar det samt blåser upp det till ett jätteproblem. Gillar inte media de har för stort inflytande/makt det är lätt att folk som inte berörts påverkas. Vi måste hålla ihop

• tobbekite

Medlem
    31 juli, 2009 vid 07:06

Räcker ju tyvärr med en idiot för att sabba för alla andra.

• kvabbso

Medlem
    31 juli, 2009 vid 08:09

vem är gaphalsen, det är ju inte första gången. Innan jag åkte på semester hände samma grej. Häng ut honom Yann detta får inte fortsätta.
    se bifogadlänk http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=67379&page=2

• sourra

Medlem
    31 juli, 2009 vid 12:05

Restriktionerna gäller även idag.
    Om det är folk på stranden och i vattnet = Ge fan i att surfa där. Senast jag hörde nåt från Viken så var det badjävlar där, trots de starka vindarna.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Negativ insändare i HN idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.