• NEILPRYDE

Publicerad av anonym-anvandare på 20 september, 2001 vid 11:59

Tack Pher och Johan.

Equipmentbagen ingår nog inte i skandinavienkollektionen. (http://www.neilpryde.com) Säkraste kortet är annars Danmark, maila eller ring till nån butik, de brukar ha större utbud.

Acke- den senaste veckan har jag a) väntat på vind b) varit på Rockaway Beach för att hitta NÅGOT att köpa, inhandlade en Rip Curl nyckelkedja c) idag på Bromma Skidsport, funderade på en boardbag som passar min nya moderna Viper, kollade på 7 segel på rea, köpte en NEILPRYDE axelväska, ville köpa en NEILPRYDE equipmentbag, men täkte att nu får det vara nog. Köpte ändå ett Rip Curl armband d) på min resa till Prag för två veckor sen besökte jag 4 (de har faktiskt 10 surfaffärer i den stan) surfbutiker, mycket långt att åka till vissa i störtregn. Inhandlade en König boardbag (som senare visade sig vara för liten på bredden), en tröja och en Billabong nyckelkedja, i brist på prylar med vindsurf får man ta till vågsurf och skidmärken. e) spenderat timmar framför datorn, gått igenom nästan alla vindsurfsidor som går att hitta i jakt på prylar(http://www.worldwindsurf.com), letat efter en bra surfbild att trycka på en tröja. Ett av de vackraste smycken jag äger är en surfbräda i metall.
    Hur prylfixerad är DU?

Det viktigaste för mig är ändå att det blåser och att ha en bra bräda som ger bästa upplevelsen. Prylar, andra hand. Själv tycker jag att om man roar sig med att skriva nedlåtande kommentarer till en person man aldrig träffat på grund av en felstavning, då har man mycket lite substans i skallen. Mycket mindre än om man stavar fel på nätet. Märket heter NEILPRYDE, och stavas överallt förutom hos tillverkaren Neil Pryde. Sen är det upp till var och en hur man vill använda namnet. Hänger livet på en sån liten sak…ja, då har jag inte mycket mer att säga.

Och… sånt här beteende skrämmer inte bort tjejer från sporten, jag kommer alltid att älska vindsurf, men däremot får jag avsmak för ställen som detta.

Hanna

dr-masse svarade 23 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2001 vid 13:02

SÖKES: Fler vindsurfande tjejer som Hanna!

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2001 vid 13:56

Jag håller på dig, Hanna!

Surfa på.

//Mac, TS

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2001 vid 14:06

Du behöver inte vara orolig. Alla håller på dig Hanna.
    Tag kontakt med ÖWC dom har massor av tjejer som surfar.
    Och folk med surfattityd

• pher

Medlem
    20 september, 2001 vid 14:16

Halloy 🙂

Jaa,, hur prylgalen man e? um,, när det gäller vindsurfing kläder el liknande så ganska mycket.. E rätt svårt att hitta på något som har anknytning till vågsurf och vindsurfing i den stan som en annan lever i. (ONeil ,, ja felstavat säkert.. SÅ PASSA PÅ och Klaga ;),är nog det enda som man hittar, men gillar dem inte så värst). Men när jag väl hittar något som jag gillar så brukar jag slå till. Rockaway beach? Vad e det för ställe, vart ligger det?
    I övrigt har jag varit rätt prylgalen , men försöker dra ner. Vill leva enklare helt enkelt. Blir inte lyckligare av prylar, däremot har jag inget emot att visa att jag gillar vindsurfing livstilen och är en seglare.
    För övrigt undrar jag vad det är för ett smycke med surfingbräda i metall som du hittat? Är det FreeStyles model?, i övrigt har jag bara sett modeller i plast el liknande, men dessa har inte passat mig direkt.

Ledsen att du fått avsmak från detta ställe även om jag förstår det till viss del.. lite dryga besserwissrar här ibland…
    Men innan du försvinner så får du gärna ICQa mig el nått (pher_@hotmail.com), hänger gärna på och seglar nångång när man har vägarna förbi.

Mvh Pher

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2001 vid 15:15

Konfen är lite som att vara i fruktdisken och leta schyssta frukter där en del är halvruttna, krosskadade, omogna mm. Plocka dom inlägg som är bra och lämna resten åt sitt öde. Styrkan med konfen är att det finns många som sitter inne med mycket kunskap om utrustning, surfställen, försäkringsfrågor och annat. Dessutom är det kul att läsa hur läget varit i olika delar av landet blåsiga dagar.
    /Seasurf

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2001 vid 15:30

Må vinden finnas där ni är, allihop!
    Det finns gott om schyssta frukter här.

Tack.

Hanna

• kris

Medlem
    20 september, 2001 vid 18:46

Stå på dig Hanna, det finns några kvalsterintelligenta här som surfar mer på nätet än vattnet 🙂
    Tappa inte sugen vad du än gör! Sisters of surf…

• anonym-anvandare

Medlem
    20 september, 2001 vid 20:32

Pher,
    surfbrädan hittade jag på Fuerte. Tunn metal med fantastiskt ingraverat mönster. Det smycket har klass. Har aldrig sett ett liknande i Sverige men tror att det skulle sälja bra på Rockaway Beach tex. (vågsurfbutik i Sthlm). Import?
    Har aldrig hört talas om FreeStyles smycken, please fill me in…
    Hanna

• dr-masse

Medlem
    21 september, 2001 vid 07:37

Med tanke på att du “får avsmak för ställen som detta” så är väl rätt kul att du håller på att få en egen liten fan-club här… 😉

Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.