Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Nej, det får nog bli att köra lite boots igen!
-
Nej, det får nog bli att köra lite boots igen!
Publicerad av gadget på 13 april, 2011 vid 17:16Men vad ska man ha år 2011?
Jag körde med Union för 2 år sedan men de kändes kanske lite klumpiga.
Iaf i jämförelse med Luxury Pads som jag haft ett förhållande med sedan dess. :laugh:
Jag gillade känslan av boots men kanske inte just Union!?
Är det stor skillnad på olika boots, då menar jag främst hur de känns “i luften” och inte på foten?
Finns det “lätta” boots och är de isåfall skönare att köra med eller är det sak samma när man väl poppat?above_the_law svarade 13 år, 7 månader sedan 16 Medlemmar · 37 Svar -
37 Svar
-
Prova prova prova! Surfers brukar ha ett gäng från Ronix inne och ni har väl någon LF-dealer där nere nånstans? Det är absolut skillnad på boot och boot, och smak och smak såklart. Vikten har stor skillnad på hur det känns i luften, kommer man från straps tycker man nog generellt att det är skönare med lite lättare boots. De flesta som kört in sig brukar gilla styvare boots, medan de som är nya tenderar att gilla lite mjukare. Problemet med mjukare boots är att de med tiden blir ännu mjukare vilket kan vara lite tråkigt. Detta sker givetvis även med styva skor men de håller sig ändå på en okej nivå. För att kanta en bred bräda tycker jag att man får mer hjälp av booten ju styvare bakkappan är. Enklare med grabs i mjuka dojjor och finare pressar i styvare, tycker jag. hade tänkt att köpa mig ett par Ronix Kai i vår, provade dem och gillade skarpt!
Ricard var det du som ville se min kgb för 16 år sedan? 2:07 på Jensen-videon, aldrig sett någon som är så lik 🙂
-
Mjuka och lätta får det bli då.
Jag är främst ute efter att kunna trycka ifrån lite mer samt att
jag kommer ihåg att landningarna inte kändes så mycket med boots.
Kom gärna med ett konkret förslag.Ang. din KGB så får jag helt enkelt lite på Ank att den var helt fantastisk! 🙂
-
Var sugen på ett par Kai jag med, var inne på Surfers för att köpa dom men kom tomhänt hem. Tydligen så går metallöglorna sönder rätt fort i saltvatten. Stog nånstans att dom var gjorda för att användas i sötvatten endast. Så dom hade tagit tillbaka typ alla dom sålt. Synd var det för dom var riktigt nice.
-
kolla u2’erna om du vill ha nåt som sitter bra men inte vill köra manliga boots, testat dem lite snabbt bara, kör dock hellre nåt stabilare
peps, då får du göra den ordentligt när du kommer ner i sommar… tyvärr kan jag inte visa hur men tänk fox
-
johan_;652433 wrote:Var sugen på ett par Kai jag med, var inne på Surfers för att köpa dom men kom tomhänt hem. Tydligen så går metallöglorna sönder rätt fort i saltvatten. Stog nånstans att dom var gjorda för att användas i sötvatten endast. Så dom hade tagit tillbaka typ alla dom sålt. Synd var det för dom var riktigt nice.
Jag har hört det där jag med men tydligen löser man det enkelt genom att skölja av dem med sötvatten. Dessutom har vi ju inte så salt vatten i Svedala, men det klart att man hade velat att de skulle hålla klockrent i alla förhållanden.
-
Sure Nisse är sugen på att göra den nu. Skön grej det där. Du får visa mig allt annat 😀
-
gött att folk (gadget) skärper till sig nu. Jag fortsätter att hålla med pepe i allt han säger. Kan tillägga att LF typ halverade vikten på alla sina boots till förra säsongen när de ändrade bottenplatta (typ tog bort den) och gick till 6″, så skippa de äldre varianterna. Förra årets Synergie OT var svinmjuk (jag gillade inte), men CT var helt annorlunda och riktigt bra (den jag kör nu). Det viktigaste är såklart passform, så testa.
-
Jag upptäckte problemet med Kai.. Men surfers hjälpte mig till ett par Frank istället. Sköna stövlar!
-
lf synergy är mjuka o lätta att komma i och ur.. u2orna är styvare och litemer meckickare att få på. Jag gillar u2orna bäst för dom sitter som en smeck och ger bra stabilitet i fotleden.
-
På tal om boots,,
-
hmmm… kollade lite på LF´s hemsida.
Det finns ju massor av olika bindningar.
U2 ser ju ut som disco-michael-jordan-silver så de måste vara oerhört sköna om någon ens överväger att köpa dem! 🙂Cradle – så slipper jag lära mig knyta (kardborreband)
Domain – samma som ovanÄr det någon skillnad på wakeboard och kiteboard-bindning?
Synergy verkar vara något för mig, superlätt?
Inte tyngre än pads? Hmmm -
Någon som kört lite olika boots och kan bekräfta att Synergy eller någon annan modell är väldigt lätta och bra så Gadget kan gå över till den mörka sidan igen?
Logga in för att svara.