Senaste nytt › Forums › neopren-handskar
-
neopren-handskar
Publicerad av anonym-anvandare på 2 februari, 2004 vid 15:08är det någon som använder neopren-handskar? fördelar? nackdelar? de måste väl vara bättre än mina gula diskhandskar.
JOHN_J_RAMBO svarade 20 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
Haha, här gäller det att ställa frågorna rätt annars blir det bara roliga svar
Neoprene-handskar går utmärkt att rigga med tycker jag! Diska går nog också bra fast diskmedel är nog inte så bra för neoprenet.
Det går väl också att segla en vända eller två med dom tills man fått upp ångan, men sedan kommer krampen ganska fort. -
Vi är några som kör med uppklippta biltema handskar. Jag ska testa att utanpå dessa dra på tjocka diskhandskar som jag köpt på Clas-Ohlsson också, och tejpa handleden så det blir helt tätt. Viktigt att det inte blir tjockt/glatt i kontakten mot bommen, för då kommer krampen snabbt.
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst2 februari, 2004 vid 16:37Biltema handskar e klart grymma!
endast fördelar med dem.Skyddar mot sköldeffekten bra.
Ger ingen kramp överhuvudtaget, om du klipper upp dem.
Billiga dessutom, 129:-
Värt ett test iallfall!
-
Jag har kollat efter dessa vittomtalade Biltema-handskar på nätet, men inte hittat dem. För det är väl ändå inte de här skumma kreationerna ni använder va?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=16373
Har någon produktnumret på rätt handskar? Lasse-man dina uppklippta ser ju finfina ut på bilden, jag vill också ha… 🙂 /D
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst2 februari, 2004 vid 17:01YES BOX!!!
thats the glowes dude
Men du måste ju förståss klippa upp dem själv…
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst2 februari, 2004 vid 17:02hele 10kr billigare än va jag trodde..
bara att slå till
-
Japp. De är det. Klipp inte riktigt så mkt som jag. Det läcker lite vid kanterna när jag håller bommen. Greppa bommen och försök lista ut din kontaktyta. Klipp bara upp precis så att denna yta ligger mot bommen. Börja klippa lite och ta mer om det behövs. Optimering vettu.
-
Ja och kardborreöppningen är ju bra när man ska peta näsan i fullplaning.
(Fasen va du är snabb Rambo, jag hade inte hunnit kolla mitt eget inlägg innan du launchat två svar!! )
Men, seriöst, vilken handske är det? Jag hittar ingen på néte’ som liknar den på Lasses bild/hand. /D
-
O fan, så det var de handskarna! Tjosan! Men det ser inte ut som du har några kardborre-öppningar på dina, Kongo? Sytt igen?
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst2 februari, 2004 vid 17:13men det är just den handsken du länkade till!
bara att det är undersidan på den bilden Lars.K visar..kan dock avråda dej från att närma näsan med yttersidan av handsken pga kardborrebanden, man har dratt en o annan skratch över nosen…inge skönt alls
Men alltså, det e dem handskarna för 119:- jag har storlek S!
bild på min handske..hehe
-
Nä har inte sytt. Har klippt upp fingrarna ända fram till kardborre-öppningarna. Rätt lagom faktiskt.
Tror Rambo gjorde rätt där. Att inte klippa upp tummen. För den håller man inte så hårt med. De 3 långfingrarna är viktigast. -
Ja då så, bara att köpa. Tack gubbar! Ursäktar att jag trodde du sköjjade först Rambo… /D
-
JOHN_J_RAMBO
Gäst2 februari, 2004 vid 17:21hrm..RAMBO sköjjar aldrig, alltid blodigt allvar när det gäller surf.
-
Jag har också testat detta och det går väl an så länge man seglar kanske men när man hamnar i vattnet så är det fort kört. Då tycker jag det fungerar bättre med lite “tjockare” diskhandskar (fiskarhandskar) där man kan få tätt runt handleden med silvertejp. I lördags körde jag först ett parvändor med neoprenehandskar för att få upp värmen och sedan bytte jag till fiskarhandskar och körde vidare, höll nog på i 3 timmar totalt med en hel del badande när riggen släppte från mastfoten! (det finns ju även bildbevis på detta tack vare Rambo…)
Har även testat med fiskarhandskarna och biltema över men det blev lite väl tjockt…
Okej, det jag ville säga var egentligen att det är bra att ha lite olika alternativ att byta med, men räkna inte med att hitta ngt perfekt för det finns inte.
Logga in för att svara.