Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing neutral moderator

• zebulon

Medlem
    9 februari, 2005 vid 21:09

Tja!

Gnäll eller inte: kan inte annat än hålla med Gustav som betalande annonsör! Vissa betalar ju trots allt för reklam tongue.gif

Patrik, jag har ju försiktigt tagit upp ämnet tidigare att en riktig moderator på forumet skall självklart inte ha en massa reklamlänkar.

Samtidigt förstår jag dina personliga skäl (läs ekonomiska) till att vilja bli sponsrad–men faktum kvarstår att det inte är ’snyggt’!

Kanske dags för en diskussion med Stefan hur han vill ha det, både ang. moderatorns trovärdighet och en väldig mängd reklam och ren försäljning på fel plats i forumet! Trist då riktig surf-info tenderar att drunkna i mängden. Fast å andra sidan, då blir ju inte Steffo STEFFO…

/Jonas
    http://www.airborn.se

Ps. Skejtare… Om du inte fattar poängen med en neutral moderator kan vi väl låta Göran Persson vara både Talman i Riksdagen och statsminister så han kan anpassa innehållet efter sitt eget intresse. Lite’ elakt att likna Patrik med Göran grin.gif men tydligare kan det väl knappast bli…

• michel

Medlem
    9 februari, 2005 vid 21:13

Det är mycket EH på forumet, men det är tabu att kommentera ..
    liknande inlägg ”Nu tar jag upp beställningar …” och liknande inlägg gillar ”gnällspikarna” … vad som de flesta
    accepterar är dock en signatur med en slogan för märket man
    tycker är ok.

Kan inte alla bara acceptera att det finns olika krav på
    utrustning och diskutera lite mer surf i stället ?

/Michel

• skejtar_henke

Medlem
    9 februari, 2005 vid 21:15

Är det mycket dollars som är inblandade här? Är det det som retar eller? Då förstår jag kanske. Men inte allt gnällande. Håll med om att det är mycket sånt här för tillfället. Vad moderator-rollen beträffar vill jag inte lägga mig i. Det klarar Patrik bäst själv.. Bara så trött på allt gnällande.

• patrikol

Medlem
    9 februari, 2005 vid 21:56

Du behöver inte fråga Stefan om min trovärdighet!
    mad.gif

Den kan jag svara på själv!

Har du en tiondel av den trovärdigheten som jag har så skall du vara stolt!

Angående ”en väldig mängd reklam och ren försäljning på fel plats i forumet!” så håller jag med att det från ett visst håll är oerhört mycket reklam och ren försäljning.

Men eftersom ingen har sagt att dom tycker att det är för mycket och personen i fråga bidrar med enormt mycket till själva forumet bortsätt ifrån sina kampanjer så har jag inte styrt upp det mer. Om ingen säger något så tolkar man det som att dom tycker att det är ok.

Att hitta en mera neutral moderator tror jag är näst intill omöjligt!

Det hela är mycket enkelt bara att lägga upp en fråga och fråga användarna om dom vill ha kvar mig som moderator eller ej!

Ett forum är till för användarna och inte för någon enskild person.

Är det så att Steffo skall värna om folk som snackar skit om andra och inte om kiterelaterade brädsports frågor så är jag inte ett dugg intresserad av att hålla på med Steffo. mad.gif

• gogga

Medlem
    9 februari, 2005 vid 22:04

Jag skulle vilja göra lite reklam för näset locals.

Vi är en liten klubb i sydvästra skåne. För tillfället är vi bara 6 medlemmar men vi funderar på att värva fler. Vår hemma spot kallas ”näset” (därav namnet näset locals)…

Att bli medlem är inte billig och vi föredrar givetvis natura…
    Går ni med på våra villkor kommer vi nämna er i alla Näset locals sammanhang vi kan komma på.

Ps. har ni en klubbstuga nere på näset är ni också välkomna.

• patrikol

Medlem
    9 februari, 2005 vid 22:06

Varför är man inte en rik Bratt! wink.gif grin.gif

• lalliso

Medlem
    9 februari, 2005 vid 22:09

NL 4-lejf

• patrikol

Medlem
    9 februari, 2005 vid 22:15

Här har ni en till!
    NFFN
    (Näset forever forever Näset) cool.gif

• nn4an_mike

Medlem
    9 februari, 2005 vid 22:45

Vissa ämnen bör man försöka undvika om man skall lyckas vara kompis med alla. Men att vara ”neutral” lyckades inte ens Sverige med under 2:a värlskriget, så mot bättre vetande ger jag mig in i debatten, trots att jag vet att mina ord kommer bli utprintade och brända på bål av vissa….

Jag är tämligen ny på forumet och har bara kitat sen i sommras vilket gör mig till den huvudsakliga måltavlan för reklam eftersom jag fortfarande håller på att bilda mig en uppfattning om de olika märkena… Och så här ligger det till. Jag gillar det märket som användes under min kitekurs (förmodligen eftersom det e det enda märket jag testat), och väldigt tveksam till många av de andra märkena, pga att jag aldrig testat dem. Inläggen som skrivs av alla som är duktigare än mig uppfattar jag alltid som favorisering av sitt eget favvis-märke, vilket skrämmande ofta är samma som märket man har på sin kite…. detta gör att jag inte tar så hårt på reklam-inläggen.
    Dessutom har de flesta andra märken än Naish en hel arme av trogna SlingShot och EH vapendragare som aldrig är sena att klanka ner på Naish. Om Patrik skulle sluta att försvara Naish så skulle det bli som att sparka på nån som ligger, och det är ju fel vet ju vilket dagisbarn som helst.
    Min uppfattning är därför att alla borde få lov att lyfta fram fördelar med sitt favvis-märke och även påvisa nackdelar hos de övriga märkena (dock gärna på en lite högre och mer välmotiverad nivå än: ”Naish suger, för det har min mamma sagt… ” sen kan de som gillar Naish försvara sitt favoritmärke…

Angående Patriks ”vinst” av att vara en moderator som lyfter fram Naish lite grann så tror jag personligen att den inte är så stor.. Jag har ingen aning om min tes stämmer men jag lägger ändå fram den.

Patrik lägger ner stor tid på att hålla koll på hela forumet så att det inte hamnar olämpliga bilder eller inlägg, en vaktmästar roll som tar tid. Tid = Pengar.
    Detta är förmodligen närmast ett heltidsjobb eftersom det närsomhelst kan finnas nåt pucko som laddar upp bilder eller länkar på filmer där folk skadar sig allvarligt eller t.o.m. dör, vilket jag mår väldigt dåligt av att se. Då e jag tacksam att patrik förmodligen redan sett skiten och tagit bort den.
    Om Patrik nu får lite rabbatt på Naish-grejjer så har han i alla fall fått tillbaka lite av all den tid som han lägger ner. I mitt tycke så borde han få rabatt hos ALLA kite-återförsäljare för det jobbet. På så vis kommer vi alla som fortfarande är gröna i sporten få bra recentioner på många av de olika märkes-kitesen som florerar längst med vår kust.

Sanningen att säga så e det nog ingen som ser Patrik som en Allvetande GUD bara för att han är moderator, utan mer som en helt vanlig forummedlem som dessutom har en roll att rensa upp och ta bort personangrepp och andra saker som inte platsar på ett forum för sofistikerade kitare.

Därför bör Patrik ha samma rätt som alla andra att säga sina åsikter.

Stå på dig Patrik, du har stöd av en liten underjordisk hemlig befrielsefront bestående av mig som kommer slåss för din yttrandefrihet wink.gif

Mvh
    Micke

P.S
    Som avslutning vill jag bara säga att ni inte kan hämnas på mig för mina ord genom att ta bort ”popularitets-stjärnor”, eftersom jag inte har några laugh.gif

• pjoter

Medlem
    9 februari, 2005 vid 22:49

”wörd” som de så ballt visst heter hos de unge i samhället.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 februari, 2005 vid 23:17

Vem bryr sig om Patrik har några länkar till naish i sin singnatur, köper man naish bara för det?
    Uppfattar också Patrik som en vanlig forum medlem
    Däremot gör ju säkert Hugo´s bilder många lite sugna på EH, in med lite goa foto på north i forumet, gärna tagna på nåt varmt gott ställe så säljer ni kanske lite mer..
    /Daniel

• zilversurfaren

Medlem
    9 februari, 2005 vid 23:47

Killen som skrev det långa inlägget har en poäng, visst skall alla få uttrycka sin mening. MEN…

Även jag är nybörjare och har enbart erfarenhet av ett märke hittills. Jag personligen har för dock för länge sedan gett upp hoppet att få ngn vettig objektiv information från detta forum. För mig är det mer en kanal för en ganska liten men högljudd klick som gillar att snacka skit, glorifiera sitt favvomärke (som några kanske även säljer eller har spons av) och inte minst ta alla chanser att dissa alla andra märken (och ibland även personer).

Jag har uppskattat många av Patrikols tips och råd riktade till nybörjare vad gäller säkerhet osv. Däremot har jag personligen svårt att lita på råd om produktval från någon som har Naish-loggan i signaturen och/eller avataren. Men detta är ju enbart min högst personliga åsikt.

Jag avundas inte er som försöker leva på kite-branschen. Det måste vara ett dilemma för er. För att vara med och synas på Steffo måste man antingen ge sig in i smutskastar trådarna på forumet för att försvara era produkter och därmed riskera att få ännu mer skit. Alternativet är att acceptera att ens produkter dissas eller bara försvinner i bruset. Eller får man annonsera vilket förstås kostar pengar.

Jag får personligen mer förtroende för de företag/märken som betalar för sin reklam i form av banners/annonser än de som tar varje chans att få ut sitt namn i alla trådar i forumet. Ok alla trådar var en överdrift men hur ofta händer det inte att från början ”neutrala” inlägg efter ett tag förvandlas till pajkastning mellan vissa personer och deras favoritmärken.

Jag vet att jag säkert kommer få mycket skit för detta inlägg. Kanske är jag för gammal för att uppskatta allt skitsnack som finns på Steffo. Fortsätt gärna med det men varför inte lägga över en del trådar som spårar ur till ”Kitesurfing for Dummies” efter ett tag så kanske det blir lättare att hitta nån vettig info i det stora forumet.
    Jag tycker det vore kul att läsa fler inlägg som handlar om kitesurfing men inte om produkter. Jag vet att det är omöjligt att låta bli men lite mindre vore uppfriskande.

Ok, nu räcker det. Kommentarer någon… wink.gif

• zebulon

Medlem
    10 februari, 2005 vid 00:08

Till Moderatorn:

Jag vet att Du gör ett jättejobb med att försöka hålla koll på läget! Jag håller med Kalabra i tidigare inlägg att Du sköter detta minst lika bra som tidigvarande, om inte bättre! Lite trist att du tar det så personligt då min kritik självklart inte har med Dig som person att göra utan att en moderator rent principiellt skall vara neutral för att vara trovärdig. Det är inget konstigt med det och ganska enkelt att förstå. Ingen stor grej & det är förstås Stefan som på eget initiativ ska påtala om han tycker att något behöver ändras, för det är ju ingen som tvingar oss att annonsera här tongue.gif

GOdnatt / Jonas

• patrikol

Medlem
    10 februari, 2005 vid 06:49

Ingen fara det har varit ganska mycket personangrepp på mig just nu så jag är kanske lite extra lättretad. Men tänk på att skriva alla era åsikter om Steffo till mig eller Stefan.

Ni är Steffos viktigaste kunder och era önskemål är av största vikt. Så bara önska på så fixar vi det.

Om vi inte får in några åsikter så är det svårt att göra något åt det.

Tyvärr på senare tid så ha man valt att gnälla direkt i forumet vilket förstör Steffo det skall handla om kiteliknande saker och brädsporter inget annat.

Så alla åsikter om någon eller något skall fortsättningsvis gå direkt till mig eller Stefan så att ingen riskerar att hängas ut på något sätt i forumet.

Jag tror att dom flesta förstår vad jag är ute efter.

Det är ju klart att det skall tjabbas på som vanligt nästan i allafall.

Jag tar åt mig av all kriik och skall försöka göra så många som möjligt nöjda.

• surferboy

Medlem
    10 februari, 2005 vid 08:14

Jag har inte sagt något negativt om din roll som moderator. Tvärtom tycker jag att du är beundransvärt tålmodig som gör så många inlägg trots den klart skiftande kvalitén på inläggen. Och det är bra att du tar dig tid och svarar nybörjarna.

Däremot anser jag fortfarande att du borde ta bort länkarna i din signatur och detta tänker jag även meddela Stefan. Det är egentligen det enda hela den här tråden handlar om för att tala i klarspråk.

Mvh,
    Gustav

Sida 4 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing neutral moderator

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.