Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing neutral moderator

• adde

Medlem
    10 februari, 2005 vid 10:13

Jag modererar vindsurfing-konfen och råkar också vara sponsrad av swell. Dock har jag (efter att jag blev tillfrågad om att bli moderator) valt att inte ha några swell/naish länkar förutom under min profil. Men jag tycker ändå inte att det är så fel att Patrik har sådanna länkar. Så länge moderatorn inte aktivt rensar inlägg för andra märken så ser jag inget som talar emot en ”oneutral” moderator.

Ett betydligt större problem (som vi inte har på vindsurfingsidan) är den direktreklamen och försäljningen som förekommer på kite sidan. Det blir såklart ”gratis”annonser för dessa företag, och detta rimmar ju illa med att andra företag betalar för sina annonser. Resultatet blir såklart att dessa annonsörer inte tycker att det är värt kostnaden, ffa inte om man kan få det gratis genom hugade forum-postare.

Problemet är såklart var gränsen går. Är en semesterbild med en snygg bild på en Kite reklam? Är det reklam att skriva ned hur man upplever sin nya kite eller bom? Är det reklam att posta att man säljer ut sitt lager?? Kanske kan annonsörerna tillsammans med Stefan sätta upp gränser som moderatorn har till uppgift att se till att de efterföljs?

/adde

• anonym-anvandare

Medlem
    10 februari, 2005 vid 12:57

–>WORD!!<--

//NooB

Svar till:

Vissa ämnen bör man försöka undvika om man skall lyckas vara kompis med alla. Men att vara ”neutral” lyckades inte ens Sverige med under 2:a värlskriget, så mot bättre vetande ger jag mig in i debatten, trots att jag vet att mina ord kommer bli utprintade och brända på bål av vissa….

Jag är tämligen ny på forumet och har bara kitat sen i sommras vilket gör mig till den huvudsakliga måltavlan för reklam eftersom jag fortfarande håller på att bilda mig en uppfattning om de olika märkena… Och så här ligger det till. Jag gillar det märket som användes under min kitekurs (förmodligen eftersom det e det enda märket jag testat), och väldigt tveksam till många av de andra märkena, pga att jag aldrig testat dem. Inläggen som skrivs av alla som är duktigare än mig uppfattar jag alltid som favorisering av sitt eget favvis-märke, vilket skrämmande ofta är samma som märket man har på sin kite…. detta gör att jag inte tar så hårt på reklam-inläggen.
    Dessutom har de flesta andra märken än Naish en hel arme av trogna SlingShot och EH vapendragare som aldrig är sena att klanka ner på Naish. Om Patrik skulle sluta att försvara Naish så skulle det bli som att sparka på nån som ligger, och det är ju fel vet ju vilket dagisbarn som helst.
    Min uppfattning är därför att alla borde få lov att lyfta fram fördelar med sitt favvis-märke och även påvisa nackdelar hos de övriga märkena (dock gärna på en lite högre och mer välmotiverad nivå än: ”Naish suger, för det har min mamma sagt… ” sen kan de som gillar Naish försvara sitt favoritmärke…

Angående Patriks ”vinst” av att vara en moderator som lyfter fram Naish lite grann så tror jag personligen att den inte är så stor.. Jag har ingen aning om min tes stämmer men jag lägger ändå fram den.

Patrik lägger ner stor tid på att hålla koll på hela forumet så att det inte hamnar olämpliga bilder eller inlägg, en vaktmästar roll som tar tid. Tid = Pengar.
    Detta är förmodligen närmast ett heltidsjobb eftersom det närsomhelst kan finnas nåt pucko som laddar upp bilder eller länkar på filmer där folk skadar sig allvarligt eller t.o.m. dör, vilket jag mår väldigt dåligt av att se. Då e jag tacksam att patrik förmodligen redan sett skiten och tagit bort den.
    Om Patrik nu får lite rabbatt på Naish-grejjer så har han i alla fall fått tillbaka lite av all den tid som han lägger ner. I mitt tycke så borde han få rabatt hos ALLA kite-återförsäljare för det jobbet. På så vis kommer vi alla som fortfarande är gröna i sporten få bra recentioner på många av de olika märkes-kitesen som florerar längst med vår kust.

Sanningen att säga så e det nog ingen som ser Patrik som en Allvetande GUD bara för att han är moderator, utan mer som en helt vanlig forummedlem som dessutom har en roll att rensa upp och ta bort personangrepp och andra saker som inte platsar på ett forum för sofistikerade kitare.

Därför bör Patrik ha samma rätt som alla andra att säga sina åsikter.

Stå på dig Patrik, du har stöd av en liten underjordisk hemlig befrielsefront bestående av mig som kommer slåss för din yttrandefrihet wink.gif

Mvh
    Micke

P.S
    Som avslutning vill jag bara säga att ni inte kan hämnas på mig för mina ord genom att ta bort ”popularitets-stjärnor”, eftersom jag inte har några laugh.gif

[/ QUOTE ]

• anonym-anvandare

Medlem
    10 februari, 2005 vid 13:08

En väldigt enkel lösning på problemet med att P. har ”reklam” i sin signatur är att han hellt enkelt använder ett nick när han utrycker sina/naish ; ) åsikter och ett annat när han modererar…

Den där lilla Gula flaggan han har vid sitt namn sticker lite i ögonen på den avensjuke !?

//NooB

• walle

Medlem
    10 februari, 2005 vid 13:11

Svar till:

En väldigt enkel lösning på problemet med att P. har ”reklam” i sin signatur är att han hellt enkelt använder ett nick när han utrycker sina/naish ; ) åsikter och ett annat när han modererar…

Den där lilla Gula flaggan han har vid sitt namn sticker lite i ögonen på den avensjuke !?

//NooB

[/ QUOTE ]

Tror det e svårt att sitta på två pallar…

• nilsson

Medlem
    10 februari, 2005 vid 15:43

Du gör ett bra jobb, förstår inte problemet?Mvh Bengt N

• walle

Medlem
    10 februari, 2005 vid 16:24

Svar till:

Du gör ett bra jobb, förstår inte problemet?Mvh Bengt N

[/ QUOTE ]
    Kan bara hålla med men samtidigt förstå andra säljare än Naish…men det e ju bara för dom att ”hänga runt” lite på steffo själva!

• pjoter

Medlem
    10 februari, 2005 vid 16:38

eller ännu enklare om dom inte vill hänga på steffo så mkt så kan dom ju sponsra mig. grin.gif

• michel

Medlem
    10 februari, 2005 vid 16:59

Önskan är alltså att det finns en moderator som inte
    får rabatt hos någon ? Hur många finns det som köpt
    grejer utan en krona i rabatt ? Eller skall det vara en
    moderator som inte håller på med sporten alls ? confused.gif
    Jag kan ju lugna Gustav med att vi inte sålt något pga
    att Patrik har en signatur i sina inlägg.

• walle

Medlem
    10 februari, 2005 vid 17:12

Svar till:

Som jag ser det är det mer värt att sponsra dig för att få länkarna under alla dina inlägg och din märkeslojalitet än att ha vår banner i toppen. Jag tror inte att Stefan tänkt på det när han låter dig göra ”lite smygreklam”. Betalar Swell något till Stefan?

Säg vad du vill ha för att snacka North Kiteboarding!!! NKB är ju förövrigt störst i världen inom kite och säljer som smör i alla länder utom Sverige så vi behöver all smygreklam vi kan få för att folk skall bli medvetna om att North är hetare än någonsin. Alla snackar om 5:e linan men få närmner North som ligger bakom systemet. Trist tycker såklart jag!

/G

[/ QUOTE ]
    En anledning till att North sålt dåligt i Sverige kan ju vara att priserna har varit högre än andra märken…(för det e ju bra grejjor!)
    Priserna är något som jag kollar på i alla fall!

• luuddee

Medlem
    10 februari, 2005 vid 17:44

mm det kan nog vara så för north e bra grejjor.. men aningen dyrt för oss fattiga.. kom med priser som alla andra märken så får ni nog sålt lite mer och kanske ni också kan sponsra någon vidrig åkare på forumet som skriver mycket eller nått. itne vet jag .. men det e ett jävla tjat på att petrikol är dålig.. för det e han ju inte egentligen för vem lyssnar på hans jevla naish snack..

• walle

Medlem
    10 februari, 2005 vid 17:47

Svar till:

mm det kan nog vara så för north e bra grejjor.. men aningen dyrt för oss fattiga.. kom med priser som alla andra märken så får ni nog sålt lite mer och kanske ni också kan sponsra någon vidrig åkare på forumet som skriver mycket eller nått. itne vet jag .. men det e ett jävla tjat på att petrikol är dålig.. för det e han ju inte egentligen för vem lyssnar på hans jevla naish snack..

[/ QUOTE ]
    tycker din avatar e för snygg grin.gif
    kan inte du posta i varje inlägg bara så man får se den, den gör mig på bra humör!

• luuddee

Medlem
    10 februari, 2005 vid 17:50

grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    10 februari, 2005 vid 21:26

04 och 05 rhinos e fina grejer. tidigare var dock javla pullingmachines

• surferboy

Medlem
    11 februari, 2005 vid 07:50

Det handlar ju inte om Patrik utan om att ni får reklam som vi andra måste betala för. Det trodde jag du förstod om någon på den här konfen.

• surferboy

Medlem
    11 februari, 2005 vid 07:53

Då kan du ju passa på och jämföra priser på North med tex Naish på 05:or så ser du att det inte är någon skillnad. Titta på komplett kite med bom och linor. Priserna är nyligen uppdaterade så gå gärna in på vår hemsida och kolla!

Mvh,
    Gustav

Sida 5 av 7

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing neutral moderator

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.