Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › New school wakestyle, freestyle,freeride
-
New school wakestyle, freestyle,freeride
Publicerad av snygging på 14 september, 2009 vid 07:45New school wakestyle, freestyle,freeride
Blev inte klokare efter följande film: http://kitemovement.com/2009/09/11/what-is-new-school/
Om han hadde kört med bindningar och hållt kiten blickstilla, hadde det varit wake då?
svinet svarade 15 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
old school = freeride
new school = freestyle
wakestyle = wakestyleeller?
-
New school är när man inte hänger upp sig för mycket på kitepossition. så man sätter asballa handlepasses och dubbla handlw passes.
Wakestyle är när man kör med kiten så lågt att man inte hinner passa bommen i luften, självklart finns det dom som kan göra de ändå. men så ser jag skillnaden iaf 😀 -
mickeC;575808 wrote:ähh det e bara å köra !
Nej det är det inte!!!!
-
snygging;575819 wrote:Nej det är det inte!!!!
Pierre har du fått en livskris och måste veta i vilket stall du kör :0)
-
Svinet;575836 wrote:Pierre har du fått en livskris och måste veta i vilket stall du kör :0)
Tänk om man säger att man kör new school också kör man old school, KATASTROF!!!!
nejdå bara nyfiken på definitionerna och om det finns någon klar definition, man stöter ju pådessa definitioner titt som tätt t.e.x vid kite reklam. -
Svinet;575836 wrote:Pierre har du fått en livskris och måste veta i vilket stall du kör :0)
Funderar du på C igen?
-
snygging;575854 wrote:Tänk om man säger att man kör new school också kör man old school, KATASTROF!!!!
nejdå bara nyfiken på definitionerna och om det finns någon klar definition, man stöter ju pådessa definitioner titt som tätt t.e.x vid kite reklam.hehehe japp jo det är ju lite lurigt med alla termer o skit
-
snygging;575855 wrote:Funderar du på C igen?
Jag funderar på C varje dag. Nu sitter ju bootsen på brädan så man är ju sugen på att testköra brädan. Men det är ju ingen vind. Men kan ju alltid testa den efter båten. Lite wake i veckan Pierre?
Kanske skall byta till C men beror lite på när vi skall åka på tjänstledigheten och om jag hinner få nya prylar innan.
Logga in för att svara.