Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Newbie-introduktion

• Newbie-introduktion

Publicerad av moggy på 30 juni, 2008 vid 20:15

På många forum är det brukligt att s.k. “newbies” introducerar sig med ett första meddelande. Stod på bräda för första och enda gången runt en 25 år sedan på en vindstilla sjö i Östergötland, men av någon anledning fastnade känslan i mig. Lyckades bo i Santa Cruz i Kalifornien i tre år utan att surfa vare sig våg eller vind, men tänkte att jag nu sjutton skulle jag ta tag i det här och lära mig vindsurfa. Kombinationen vatten, vind, och fart spelar spratt med fantasin, så jag börjar med att fråga var i Stockholmstrakten man kan ta vindsurf-lektioner?

Martin.

neoromancer svarade 16 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • bicless

Medlem
    30 juni, 2008 vid 21:41

Rålis har väl i sommar tror jag
    Sen kan man på flera av klubbarna typ saltsjöbaden. Genom oss kan man även boka nybörjarintroduktion med tyresö vindsurfingklubb, http://www.surfspot.se

Mvh

Mattias

• staffomania

Medlem
    1 juli, 2008 vid 09:17
    Moggy;478963 wrote:
    På många forum är det brukligt att s.k. “newbies” introducerar sig med ett första meddelande. Stod på bräda för första och enda gången runt en 25 år sedan på en vindstilla sjö i Östergötland, men av någon anledning fastnade känslan i mig. Lyckades bo i Santa Cruz i Kalifornien i tre år utan att surfa vare sig våg eller vind, men tänkte att jag nu sjutton skulle jag ta tag i det här och lära mig vindsurfa. Kombinationen vatten, vind, och fart spelar spratt med fantasin, så jag börjar med att fråga var i Stockholmstrakten man kan ta vindsurf-lektioner?

Martin.

http://www.vindsurfing.se heter dom som har kurser i rålis.

• stefanlindmark

Medlem
    6 juli, 2008 vid 23:02

Hej!

Här kommer en till nybörjare i Stockholm :laugh:

Tänkte försöka lära mig vindsurfa i sommar så jag lät Beli Sport åderlåta kreditkortet med en hel massa saker de tyckte jag skulle ha. Blir nog mest åkning på Trälhavet utanför Österskär/Margretelund för det är närmast hem. Mer vilja än kontroll ännu. Sätter på hjälm och flytväst så lär jag i alla fall överleva.

Var på prova-på med Vindsurfingskolan.se och de verkar åka till lite olika ställen. Hade aldrig provat strandstart innan men de tog det lugnt och lyckades lära ut det på bara några minuter. Kanonbra valuta för pengarna (gratis) 😉

http://www.vindsurfingskolan.se/vs_kurser.htm

/Stefan

PS. Fick för övrigt kämpa som ett djur i lördags för att kryssa hem med 7.2 kvm segel. Alldeles för mycket segel för mig i byarna, men min kompis körde med mitt 5.5, jag ville ut samtidigt och från början var det lugnare. DS.

• neoromancer

Medlem
    7 juli, 2008 vid 09:25

Jag har surfat av och till i nästan 20 år nu. Betat av ett gäng brädor samtliga av märket Surfpartner (har bara slumpats sig så), de flesta begangnade och i mycket varierande skick. Senaste köpet blev en beg. AIR i mycket bra skick som efter helgens test i MYCKET måttliga vindar verkar mycket trevlig.
    Nöjes surfar bara för att det är kul och håller nästan uteslutande till i Ronneby.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Newbie-introduktion

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.