Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ngn som provat?
-
ngn som provat?
Publicerad av yeeah på 3 augusti, 2005 vid 14:14dags för en ny sele kanske denna? vad säger ni?
borde ju iallafall vara minimal risk att kroken åker upp o krossar revbenen..gethighsports svarade 19 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
hit ska du flyga över och läsa tycker jag
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=323226&page=1&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1
-
jahapp – men du sa inte heller att man ska diskutera just den här selen !!
-
Verkar rätt schysst. Den verkar dock inte ha någon ”platta”
bakom kroken som Dark Ridern. Akta dig så att det inte blir
för sladdrigt bakom kroken. -
hmm en god poäng där.
+ sidan är ett bra pris, och att man borde slippa blåmärken på revbenen eller krossade nötter…
men som sagt är det ngn som provat så kläm gärna ut er några käcka kommentarer… -
Dakine har något liknande
har inte hört någon klaga på denna och Mystic gör ju överlag jäkligt bra prylar så den där är nog helt ok.Men, satsa på en sittsele -05 från mystic om du har problem med att kroken åker upp och skaffa en separat flytväst så har du lite mer allround säkerhet.
-
Bättre att köpa en lös platta från Maui magic så sparar man revbenen. Dessutom så får man en bättre åkställning med midjesele. Man är mer utsträckt och kan lättare kanta = tar bättre höjd. Så undvik sittsele om man inte har speciella skäl. Tycker jag iaf…
(började med sittsele) -
En vän har en liknande från Cabrinha och han
är väldigt nöjd med den. Kan nog vara skönt att
ha en inbyggd impact väst. Den kanske flyter lite också?
Som Eddie säger, om det blir problem kan du köpa platta
i efterhand. -
Jag har börjat köra med en flytväst från Maui Magic å tycker det funkar bra. Skönt både mot slag och när man kör på djupt vatten. Funkar fint till Darkrider midjesele.
Jag är 184cm och har en strl Large.
Köpt här:
Maui Magic flytvästSes på vannet!
-
Jag kör med DaKines liknande impact vest. Funkar skitbra tycker jag. Har dock samma problem som med waistharneset att den glider upp ibland.
Prylen har för övrigt inte så mycket extra flytkraft, det tar flera dar för den att torka och så är det flera extra kilo och kubikdecimeter i väskan. Men å andra sidan är ju revbensskador de vanligaste allvarligare kitesurfingskadorna!
-
Har kollat in den och tycker att man bör köpa plattan direkt tillsammans med protection/selen. Söker man utländska forum så kan man hitta många som har haft nytta av impact protection.
http://www.gethighsports.se
Logga in för att svara.