Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ngt att tänka på för er som tar båten till er spot
-
Ngt att tänka på för er som tar båten till er spot
Publicerad av kalle57 på 7 maj, 2008 vid 13:49kalle57 svarade 16 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar -
6 Svar
-
Den har vart uppe här tidigare. Förstår fortfarande inte varför dem inte drog över båtarna till andra sidan när de såg att stormen var på väg in.
-
Det var försent. Hela förloppet är bara ett par minuter från lugn till katastrof. Jag är ganska säker på att ingen på plats trodde det skulle bli mer än lite regn och några kastbyar. Det här är alltså filmat på en insjö, om än en hyggligt stor sådan.
Frid.
/Richard
-
Men vilken skitjobbig filmare, kameran var inte still en sekund, var det inte panorering så var det zoom, men oftast både och. Dessutom fixar uppenbarligen inte den automatiska exponeringen en ljus himmel, så surfarna var gravt underexponerade för det mesta, man fick gissa vad som hände 🙁
Men det såg ut att blåsa bra, lite lätt överriggade på slutet 😉 -
@mikaels 463823 wrote:
Men vilken skitjobbig filmare, kameran var inte still en sekund, var det inte panorering så var det zoom, men oftast både och. Dessutom fixar uppenbarligen inte den automatiska exponeringen en ljus himmel, så surfarna var gravt underexponerade för det mesta, man fick gissa vad som hände 🙁
Men det såg ut att blåsa bra, lite lätt överriggade på slutet 😉Inte för att jag är nån kamera expert men det är nog hyffsat svårt att göra en bra film med en vanlig budget kamera i halv storm 😉
-
men asså, vindriktingen verkar varit densamma hela tiden, och en jävligt grundlägande grej är att alltid förtöja på bryggans lä sida.
-
Sorry om det här var en repost. Första gången jag såg den i varje fall. Som båtägare själv vet jag att väderomslag snabbt kan göra en tidigare klockren beläggning till en katastrof. Men då har det varit ute till havs med dragg o bergskilar. Kanske var det så att det var för grunt på andra sidan bryggan?
Hur som helst, jäkligt jobbig situation (o dyr!). En liten varning för oss alla inför båtsäsongen.
Må väl!
Logga in för att svara.