Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Ni är kungar på snön! Hjälp mig!

Taggad: 

• Ni är kungar på snön! Hjälp mig!

Publicerad av spoke på 10 juli, 2013 vid 06:21

Goddag alla goa gubbar! Är ny här på forumet och jag har sett hur ni leker ute på sjöar både vintertid och sommartid och de ser så grymt gött ut! Så jag tänkte eventuellt försöka mig på det här om jag vågar…
    Jag kör motorcykel på sommartid som tar rätt mycket tid och jag går som ett spöke på vintern och bara längtar till sommaren!

Så hur går jag tillväga för att lära mig att kitesurfa på snön? varför vill man ha olika stora längder på skärmen? kan man få en fungerande utrustning på blocket för 10k?

Jag är 21 år väger 80 kg 180cm lång och spyr på vintern hjälp mig!
    Ps jag bor i Uppsala vet inte hur stor aktiviteten är här?:confused2:

karl-petter svarade 11 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • karl-petter

Medlem
    11 juli, 2013 vid 05:03

Det är minst lika skoj som det ser ut! Välkomen.

En kurs är första starten, en-två dagar. Brukar ligga på ett par tusen kr. Börja med kursen så vet du mycket bättre vad för drake du behöver me skulle gissa en 10 kvadrat borde vara rätt lagom för dig. Är det mest lek på sjö du är ntresserad av eller är du sugen på att köra till fjälls? Då kan ev en foildrake vara intressant annars är det en tubdrake du skall ha. Det är samma variant som vi kör på vattnet med. Vänta fram tills i senare delen av hösten att köpa en för då är det många som vill sälja av sina de använt under sommaren och du kommer ha större urval. En begagnad 10 kvm drake tub borde du kunna få för 5-6000 kr.

I Uppsala finns ett rätt aktivt gäng snökitare och även i Stockholm.

• spoke

Medlem
    11 juli, 2013 vid 18:02

@karl-petter 712801 wrote:

Det är minst lika skoj som det ser ut! Välkomen.

En kurs är första starten, en-två dagar. Brukar ligga på ett par tusen kr. Börja med kursen så vet du mycket bättre vad för drake du behöver me skulle gissa en 10 kvadrat borde vara rätt lagom för dig. Är det mest lek på sjö du är ntresserad av eller är du sugen på att köra till fjälls? Då kan ev en foildrake vara intressant annars är det en tubdrake du skall ha. Det är samma variant som vi kör på vattnet med. Vänta fram tills i senare delen av hösten att köpa en för då är det många som vill sälja av sina de använt under sommaren och du kommer ha större urval. En begagnad 10 kvm drake tub borde du kunna få för 5-6000 kr.

I Uppsala finns ett rätt aktivt gäng snökitare och även i Stockholm.

Nej de blir inge fjällkitande, nöjer mig på sjöar tills jag lär mig… finns de skolor i uppsala / sthlm som är aktiva på vintern?

• karl-petter

Medlem
    11 juli, 2013 vid 19:40

Surfbussen.nu som finns i stockholm kör kurser om snön ligger. Kan eventuellt finnas fler. Har lite dålig koll på stockholm o uppsala. Kolla in kitenation.se och se om du kan få svar från uppsala folket där.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Ni är kungar på snön! Hjälp mig!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.