Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ni som anordnar kurser…

• Ni som anordnar kurser…

Publicerad av anonym-anvandare på 11 mars, 2003 vid 08:44

1. …jag antar att ni använder er av LEI kites, är det inte en väldigt stor skillnad att gå på en kurs där man använder sig av LEI kites för att sedan köpa sig en 4-linors foil och tro att de fungerar på samma sätt. Skiljer det inte ganska mycket i säkerhetstänkande m.m…

(Jag säger inte att det är som ovanstående utan det är en fråga, jag kan mycket väl ha fel..)

2. Någon som tänker köra någon 1-2 dags kurs nu ganska snart så man öva själv hela våren och vara superbra redan nu till sommarbrisen… bor ju i östergötland så det vore ju lämpligt med någon kurs vid Varamon för alla östgötar.. (iofs är det inte så långt ner eller upp eller var som helst…) tongue.gif

kitelife svarade 21 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2003 vid 09:29
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2003 vid 13:05

Efterson vi lever i en liten värld:
    Det är inte du som jag snackade med i norrköping, på fest hos Jacob, som ville gå en kurs, eller???? smile.gif

/ Niklas

• anonym-anvandare

Medlem
    11 mars, 2003 vid 13:55

Svar nej, men är ni ett gäng som kör i norrköping eller?

• richi

Medlem
    11 mars, 2003 vid 19:39

Vi kommer att köra kurser under hela våren och sommar i Halmstad och drar igång i början av April!

Vi kommer att använda inflatables, och visst är det skillnad på foils och inflatables men har du väl lärt dig grunderna med en inflatable så är det inga problem att lära sig köra foil.

Vi kan även ordna 1-2 dagars kurser om du är intresserad av detta eller längre med boende.

Hör av dig till oss om du är intresserad av detta!

Mvh

/Rikard

• kitelife

Medlem
    12 mars, 2003 vid 07:29

Tjena, jag har tänkt och hålla några “inför sessongen” kurser innom snar framtid…

I princip så är kursen 2 delar där man gör första delen på land och andra delen i vattnet…. På detta sättet kan man (som du själv säger) träna hela våren själv i väntan på att det ska bli behagligt i vattnet igen!

Ju mer rutin du får på att sköta och flyga draken ju lättare blir det…

Kurserna hålls i Skåne men jag ska ev. till Oskarshamn i April och har möjlighet att hålla kurser där oxå.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ni som anordnar kurser…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.