-
Ni som kör Cabrinha, kan ni ge mig råd om bomköp?
Hej! Jag har en Siren bom -13 (= Quicklink IDS) till min Switchblade som jag gillar skarpt. Mindre chickenloop, låga placering av depower och mindre throw passar min size perfekt. Behöver snart en bom till och funderar på att köpa en Siren bom -14 (skall användas till SB av samma årsmodell).
Gillar att 2014-modellen flaggar ut på en lina – MEN det är samma bom som Overdrive 1X och har läst en del negativt om den. Återställningen av QR ska visst vara a pain in the ass ute på vattnet. Då den konstruerades om till -15 så blir man ju också lite fundersam..
Som newbie tenderar man att hamna i situationer där man använder QR betydligt mer än en rutinerad kitare och just därför lägger man tonvikt på olika saker. Det är inte jättelätt att hitta objektiv info utifrån ett newbieperspektiv. Så jag skulle vilja höra från er som testat denna bom rejält, vad tycker ni om den?
Och vad tycker ni om 2015-modellen, är den betydligt bättre? Låter så när man läser på. Ska passa folk med kortare armar också tydligen? Funkar det för t ex juniorer att använda den tror ni?
Logga in för att svara.