Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › nice mtb video
-
nice mtb video
Publicerad av anonym-anvandare på 14 oktober, 2003 vid 13:54kolla in videon “Episode 2” under Kite Mountingboard
http://www.kitingaustralia.com/modules.php?name=Videos
ser riktigt nice ut.
hjälm och knäskydd kan nog vara bra.
bra kompliment då det inte blåser allt för mycket.
lär inte behöva mer än 3m/s för att köra runt runt med en mtb.eller?
davids svarade 21 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Det stämmer! Var ute och körde idag i 3 timmar på en “gräsplan” nere vid havet. Och slutade kl 6 och då blåste det INTE mycket typ 3 m/s. Det är enkelt att hålla kiten trots lite vind, men får spring en del ibland men annars kör man den ju i p zone hela tiden och hoppar på brädan.
Där jag körde var det ruggigt mycket gropar så jag saktades ner ganska ordentligt. är det planare så kan man lätt åka i 3m/s. SKoj är det iaf och ett bra alternativ till att frys i vattnet!
-
vad kör ni med för storlek när ni kör på land?
har en sleten skateboard, kanske skulle prova. känns som att det kommer sluta med blodiga knän men vafan…
-
Jag kör med min 15.4 kvm, det var bra idag. Blåser det über mycket får man väl ta en mindre bara eller kör tokfort. Knä, armbågsskydd och hjälm, samt handskar är att rekomendera, kan skada sig ganska ordentligt!
Det där med skateboard blir nog ltie svårt, isf får du köra på asfalt, de små hjulen klarar inte av att kör på typ gräs..
-
har teestat pyttelite ma skateboard, i max 2m/s (precis så man får upp draken), de e ändå lite kul man åker unhooked och gör vanliga skatetrick ;D
det svåra är att hitta en otrafikerad cykelbana med bra assfallt, rätt vinkel mot vinden, mjukt gräs på sidan för draken och inga lyktstolpar! -
heeehee, vet ett jevligt secret spot, ligger mellan kvarnby och riserberga om du vet vart de är.. där är 2 otrafikierade(ganska) som ett ändå stort L med åker på bågge sidor! Men skynda dig innan dom börjar bygga industriområde av skiten!!!
-
skejtare_henrik och jag är gamla skejtare så det måste vi prova. Vet var ställena som du pratar om ligger.
-
se upp för MC gänget bara, dom kör den vägen skiiitafort, utan att se sig för!
-
Hmm….
Har inte råd att köpa en torrdräkt, har inte lust att vänta tills snön kommer.. En MTB kan väl inte kosta mer än en torrdräkt, eller? Någon som vet om man kan köpa en sådan liten rolig pryl i sverige? I så fall vart?
Tack på förhand….. -
Svar till:
Hmm….
Har inte råd att köpa en torrdräkt, har inte lust att vänta tills snön kommer.. En MTB kan väl inte kosta mer än en torrdräkt, eller? Någon som vet om man kan köpa en sådan liten rolig pryl i sverige? I så fall vart?
Tack på förhand…..[/ QUOTE ]
Du kan ju alltid bygga en själv? om du vill så kan jag lägga in bilder på konstruktionen, inte särsklit svårt att bygga. Frågan är om det blir billigare eller inte. En ny tror jag kostar mellan 1500 och 2000
-
Gör gärna det…
Lägg in här eller skicka till ki1wani¤chl.chalmers.se där
¤ = @….
skriver man sin adress nånstan så finns det ju folk som har hittat på program som skickar en satans massa reklam sen…..Tack på förhand!
-
MOZZY Du kan ju få köpa min MBS Blade nästan ny . nypris ca 5000:- – 5500:- den är din för 2500:-
Såg att dom rear den för 449$ följer med ner nytt pris 2000:-
slå en signal 0706290111
-
Tjenare igen…
Är det “vanliga” skatetruckar med förlängd axel, och vad är det för hjul?
Logga in för att svara.