Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Niel Pryde snobbgrejer?
-
Jag rekomenderar en ikea väska, mycket smidig. Går att trycka ihop till en liten boll och mycket billig. Finnemang/pettan
-
de stämmer inte alls… grejen är bara den att
vi tjejer är betydligt färre i sporten än killar, de leder alltså till att de
finns fler killar som har koll på grejerna… enkel matematik kallas de… -
+ att eftersom det finns fler killar inom denna underbara sport så finns det fler “killprylar”. Eller tycker ni det är snyggt med en tjej i en T-shirt med grym Rietveld (ja vet, inte ett vindsurfmärke) design som ser ut som storlek XXL på en tjej? De flesta surfprylar för tjejer verkar vara designade för korkade posterbrudar som ska stå på stranden och sukta efter killarna. (kommer det nån korkad komentar till detta så får den personen helt enkelt inget svar.) Därför kan tjejer inte vara lika prylfixerade som killar inom denna sport, alla läckra prylar är designade för killar, och se ut som en kille, vem vill det? Därför är man som tjej tvungen att spendera timmar framför datorn och leta, leta, leta efter tjej- surfprylar. Kanske dags att starta eget företag… synd bara att marknaden är så liten.
Så enkelt är det.
Hanna
-
hanna, om du vänder blicken mot väst kan du hitta flera onlineaffärer som riktar sig till tjejer, brazil har flera coola märken som de flesta loosers här i sverige inte har en aning om,
http://badboy.zip.net/ (street/surf) måste dock kunna portugisiska, kan finnas sidor i usa då de tillverkar märket. dock svårt att hitta ett tips är att du går in via http://www.google.com där kan man om man har tur, översätta sidan till engelska, det funkar inte alltid
https://ssl21.locaweb.com.br/boardhouse/index.html (lite prylar)
http://www.cyclone.com.br/ (rent surfmärke)
Arrebentação (rent surfmärke) kolla google, svårt att hitta
det kommer i alla fall hålla dig sysselsatt ett tag
-
tack.
pluggar du på det vackert tegelröda KI, eller är det något annat du ägnar dig åt?
Själv precis klar från KI.Hanna
-
Finns det en speciell windsurfingklädstil? De affärerna ni kollar på är ju surfkläder.
Gå ner till windsurfingstranden och kolla… Alla surfare ser ju olika ut, och de är väl bra? Jag personligen tycker det är det iallafall, kollar man på de sporter där alla ser lika “coola” ut så är det mest trendsporter som t.ex. wakeboard, skateboard och kanske även snowboard.Vindsurfare verkar vara ung. från 10år upp till pensionär och hur många sporter har en sådan vidd, möjligen golf men inte många andra.
Det vindsurfare har gemensamt är helt enkelt att man tycker sporten är så jävla underbar, inte att vi har samma klädsmak. Och DET tycker jag är “coolt”//Johan!!
-
Håller med, Johan…
Bara det att jag är så j-a addicted till surfkläder/ stilen. Vill liksom ha något som påminner mig när jag inte är i vattnet. Annars klär jag mig som vilken stockholmstjej som helst. Klassisk stadsstil. Oberoende surfen. Man har ju ett liv utan surf också.
Köper inte surfkläder för att se cool ut. (ngt som förekommer just med sporter som golf/ segling/ Djursholm, alla ska ha ett visst märke, ju mer det kostar desto coolare, det tycker jag illa om).
Surfkläder, bra surfkläder/prylar är bara nåt jag VILL HA. Om så bara för att hänga upp på väggen. Det är en passion i sig. Kolla på Aaron Changs kläder så förstår du mig. Han är proffsfotograf som förälskat sig i “vågen” medan han stod på sin bräda, har fotat vågor hela livet och trycker sina fotografier på kläder. Kolla på herrskjortorna, bikini, och tjejkläderna… Enkelt, stilrent med vatten, vatten, vatten. Surfstyle as I like it. Vatten är faktiskt hemskt vackert.
“Det vindsurfare har gemensamt är helt enkelt att man tycker sporten är så jävla underbar, inte att vi har samma klädsmak. Och DET tycker jag är “coolt”.”
Där håller jag med dig i vartenda ord. Väl sagt.
Hanna
-
Grejen är väl lite mer att de är enklara att känna igen en seglare om det tex står North Sails på jackan. Kan säga att chansen till att jag skulle gå fram och snacka lite är betydligt större en en som står med kavaj..
Lättare att idenfiera likasinnade alltså…
Dessutom gillas den lediga känslan,,,.. Att försöka vara cool var något man la ner för ett bra tag sen.
-
Ja det måste vara den vanligaste surfbagen, iallafall för våta prylar. Har man en gul så är man lite extra tuff 🙂
/O.
-
fhv vid norrbacka, börjar skriva x-paper till våren
själv då? uska eller?(image) (/image)
-
förresten, kollade du länken som jag skickade med? där finns ett renodlat surfmärke för “sexy machine”?
(image) (/image)
Logga in för att svara.