Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Nikon 70-200 2.8 VR som surfglugg

• sioman

Medlem
    25 mars, 2008 vid 23:36

Jag har exakt det objektivet, fotar surf (mest i apelviken) och det funka Prima:D Du kommer garanterat att bli nöjd!

• spray

Medlem
    26 mars, 2008 vid 08:32

@SiomaN 453975 wrote:

Jag har exakt det objektivet, fotar surf (mest i apelviken) och det funka Prima:D Du kommer garanterat att bli nöjd!

ah, Trevligt.
    Har du några exempelbilder möjligtvis?

• spray

Medlem
    7 maj, 2008 vid 20:24

Det blev en 70-200!!!

Positivt: Snabb, skitskarp, kaffebryggarljudet när VR är påslaget, tung
    Negativt: Rackligt motljusskydd, lite högljudd i fokuseringen om man kommer för nära, tung.

• haze

Medlem
    13 september, 2008 vid 17:49

Så då är det bra för att köpa ett 70-200 med 2xconvert? Ganska billigt var det i alla fall. typ 2500 beg. Är detta oki?

• davo

Medlem
    13 september, 2008 vid 21:35

Skaffar du 1,7x konverter så tappar du minst ljus.
    Jag köper en 70-200 på Maui i december…om inte förr.
    Med min D300 så snackar vi 510mm. (1,5*200*1,7)
    Många säger att Nikons 70-200 är världens bästa glugg.
    Så jävlans bäst. Skål.

• haze

Medlem
    14 september, 2008 vid 06:54

Hmm men jag får med en 2xconverter…

• spray

Medlem
    14 september, 2008 vid 07:32

nah, köp 80-400 istället om du behöver brännvidden.

• haze

Medlem
    14 september, 2008 vid 08:15

Hmm men det kan jag inte få för samma pengar. Om jag hade köpt nytt så hade det varit en annan sak.

• sourra

Medlem
    15 september, 2008 vid 14:25

Men är det just 70-200/2.8 du får för pengarna? Låter knasigt billigt.

• haze

Medlem
    15 september, 2008 vid 18:23

Ja det är det. En kompis som är skidfotograf som säljer. Så det är ett 70-200/2,8 2xconvert för de pengarna… Och det var exakt 2700 kr så det var 200 kr dyrar. men inget VR tyvärr. Men det spelar kanske ingen roll.

• sourra

Medlem
    16 september, 2008 vid 05:27

Då är det väl inget att fundera på eller?

• davo

Medlem
    16 september, 2008 vid 20:09

Seriöst…ett 70-200 Nikon…för 2500 med konverter…luktar JÄVLIGT skumt. Vem är sååå snäll eller jävligt korkad? Jag vet att Kameradoktorn i Sthlm hade INBROTT nyligen….alla som köper Nikon prylar bör verkligen kolla vem de köper från.
    Nytt ligger det på 17-18000 i Sverige, drygt 10000 i Usa, beggat som minst 8000 i Sverige…UTAN konverter. (konverter ligger på omkring 3000 nånting)
    Så vad fan liksom?

Undrande/David

• haze

Medlem
    16 september, 2008 vid 20:48

Har inte sagt att det är ett Nikon. Det är ett Sigma. Och nej det är inte stulet. Känner denna person sedan många år och han jobbar som fotograf och han bytte till Nikkor(Nikon?) gluggar för några år sedan. Jag undrade mest om 70-200 var bra.

• davo

Medlem
    17 september, 2008 vid 06:54

Dåså, antar att det är vers0 eller vers1, vers II som är senaste versionen av detta populära Sigma zoom har ytterligare förbättrats har bättre närgräns o macro.
    Men för de pengarna…asbra! hoppas den är skarp o inget måndagsex.
    Ses med fingrarna på avtryckarna,
    /D

• mnop022

Medlem
    17 november, 2008 vid 12:58

During the third war, the plauge was spread from Andorhal. But of course anyone who’s been to WLP knows that it’s in ruins. So where are all these grain crates of evil comming from? I ran stratholme today, we had 3 zombies and 1 living rogue in our group (to open the gates). We went through the entire instance hoping to find maybe a zombie related questgiver or more clues to the plague, but nothing yet. The entire “dead side was friendly to us, save a couple spectral citizens.It was really fun turning the Scarlet Crusade into zombies and watching them kill eachother. We are a world class wow gold store online. We supply cheap wow gold, the cheapest wow gold to our loyal and reliable customers. You may buy cheap wow gold here. There is wow power leveling for sale; you can buy very cheap world of warcraft gold here.WOW news here:http://www.inwowgold.com/news/

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Nikon 70-200 2.8 VR som surfglugg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.