Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Nikon D70, Canon 300D eller 350D

• johan_m

Member
    12 mars, 2005 at 11:53

Angående minnena till en 300d så spelar det inte så stor roll om du köper värsta modellen, den klarar ändå inte av att spara ner i den hastigheten som minnena klarar av.

Vad gäller nypriset så tror jag självklart att de kommer bli en liten sänkning men de kommer nog inte bli nåt större prisras, tvivlar på att de blir mer än en tusenlapp.

//johan

• visby

Member
    12 mars, 2005 at 11:55

Svar till:

JNikons D70 verkar dock ägarna hålla hårt i. Finns säkert en anledning till det?

[/ QUOTE ]

Anledningen är nog att det är det bästa Nikon har för den specifika målgruppen. När Nikon kommer med en ny version av D70 (D80 kanske?) fylls nog beg.marknaden med gamla D70-kameror också smile.gif

• patrikol

Member
    12 mars, 2005 at 12:38

Till D70 måste du ha ultra 2 minne om det skall hinna med kameran. Men du får ett sådant 2 GB för 1700:- nu och då får du plats med 200 bilder med högsta upplösningen lite i minsta laget tycker jag men 4 GB är alldeles för dyrt än så länge. priserna på 300 D kommer att sjunka rejält. när jag fått pengar till Nikon D2 x så är min D70 till salu! wink.gif

• bohn2fly

Member
    18 mars, 2005 at 19:26

Köp digitalkamera från Tyskland, mycket billigt och snabb leverans. Man får dock manual på tyska. Men det går att ladda ner från Canons hemsida på engelska.

Jag sparade 4000 kr på mitt paket med en Canon D20, med objektiv och minne.

/Peter

• curry

Member
    19 mars, 2005 at 23:29

vad heter den affären då?

• eddie

Member
    21 mars, 2005 at 19:53

Kolla Pricerunner… Där tar de även med utländska “postorder-siter”… Verkar schysst.
    Men jag har upptäckt att det ibland kan löna sig att kolla den lokala Expertbutiken. De kan överaska…

• patrikol

Member
    21 mars, 2005 at 20:21

Problemet med att handla på postorder när allting funkar är inget men så fort något inte funkar och man skall börja kolla upp var man kan lämna in kameran någonstans när den plötsligt inte funkar som den skall. Då har du plötsligt alla problemen på en gång och kostar gör det om du nu får någon hjälp alls.

• eddie

Member
    29 mars, 2005 at 11:47

Jag har nu en 350D på väg… skall bara lära mig att fotografera. Nu säljs det Extrem III-minnen. Skall man ha ett sådant till den kameran… å varför?

• patrikol

Member
    29 mars, 2005 at 14:05

Räcker med Ultra II minne det är för hastigheten när du tar snabba bilder i följd dom vanliga minnena hinner inte läsa utan kameran måste vänta på minnet! Extreme III är ännu snabbare och dessutom tåler dom extrem kyla och värme så det är ju bara vid extrema miljöer som det behövs.
    Väntar med spänning på att få se din nya kamera du blir säkert mer än nöjd Eddie! smile.gif

• danne2

Member
    29 mars, 2005 at 20:45

Svar till:

Räcker med CF II minne det är för hastigheten när du tar snabba bilder i följd dom vanliga minnena hinner inte läsa utan kameran måste vänta på minnet! CF III är ännu snabbare och dessutom tåler dom extrem kyla och värme så det är ju bara vid extrema miljöer som det behövs.
    Väntar med spänning på att få se din nya kamera du blir säkert mer än nöjd Eddie! smile.gif

[/ QUOTE ]

Nja, nu blandar du ihop begreppen lite.
    CFII är större till storleken (lite högre) än vanliga Compact Flash och används bara till Microdrives (små hårddiskar).
    Jag tror att du menar Sandisks Compact Flash modeller Ultra II och Extreme III.
    Satsa på en Sandisk Ultra II på 2GB (minst!). De är prisvärda på [url=”http://www.zebramedia.com.”]www.zebramedia.com.[/url] Minneskortet fylls annars väldigt snabbt när upplösningen är 8MP.
    Extreme III är lite overkill eftersom kamerorna ändå inte kan utnyttja kortets snabbhet. Fast det är iofs bra när du stoppar in kortet i en snabb kortläsare och för över bilderna till datorn smile.gif

/Daniel

• patrikol

Member
    30 mars, 2005 at 00:15

Nej jag blandar inte ihop något kanske förkortningen var fel då om CF II betyder Microdrive det har jag aldrig hört. Men annars är det rätt att det är Ultra II och Extreme III som jag pratar om.

• mav

Member
    12 april, 2005 at 08:42

eddie, vad gav du för din 350d o var köpte du den? vad tycker du om den?

Tack

• eddie

Member
    12 april, 2005 at 19:01

Jag köpte den på JME Data i Malmö för 8500. Det är egentligen deras internet-pris, men jag fick detsamma i butiken. Jag är egentligen fel kille att fråga, eftersom jag är novis på fotografering. Men jag måste ju säga att den tar otroligt fina bilder. Dessutom är den i ett jäkligt smidigt format om man jämför med tex D70:an.

• styret

Member
    13 april, 2005 at 09:08

men d70ns kontroller regerar ju istället. behöver aldrig plocka ner den från ansiktet eller byta handgrepp när man plåtar.

• eddie

Member
    13 april, 2005 at 12:58

Vadå ändra kontroller… Har du ingen grön ruta?
    wink.gif

Page 2 of 3

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Nikon D70, Canon 300D eller 350D

You must be logged in to create new discussions.