Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing NO runt storahöga.

• sl0k

Medlem
    26 september, 2010 vid 01:02

Här är bommen med. Tar ca 10-15 min att gå till riggplatsen.
    Jag riggade och launchade på det stället där du markerade. Det funkar, men det är mkt träd så går inte att launcha på land.

Som sagt, jag tycker att det funkar att åka där men är inte optimalt. Hittar jag inget bättre ställe imorgon så kommer nog även jag köra där igen.

• solomin

Medlem
    26 september, 2010 vid 08:01

Funderar på att testa att köra på Hyppeln, jäkla jobbigt att ta sig dit men bord funka hyfsat.
    På minus sidan är att färjan går ganska nära stranden, men det borde vara OK.

• solomin

Medlem
    26 september, 2010 vid 08:13

Är det någon som funderar på att testa Hyppeln, så slå en signal eller skicka ett sms 0706192518.

• sl0k

Medlem
    26 september, 2010 vid 08:24

Vid badstranden där eller ?
    Ser ju ut att kunna funka, lite jobbigt med 2 färjor bara. Någon som vet hur det är med parkering / avstängda vägar / bommar där ?

• solomin

Medlem
    26 september, 2010 vid 08:32

Du får gå ifrån färjelägret 500 m, där finns parkering.
    Försöker ta 12.25 färjan från Burö.

• schweinsteiger

Medlem
    26 september, 2010 vid 08:37

blir ödsmålskile eller draget idag för min del. Har ni testat hyppeln tidigare?

• solomin

Medlem
    26 september, 2010 vid 08:42

Inte testat med Kite, men seglat dit och tänkt att hit borde man dra på NO.
    Gott om plats att launch o.s.v.
    Skriver hur det gick ikväll!

• 10ms-anders

Medlem
    26 september, 2010 vid 09:47

Bakfull. Vilket öde.

• oscar-olander

Medlem
    26 september, 2010 vid 17:13

Hur gick det nu då? kom någon ut till hyppeln? och är det någon som skall köra imorgon efter jobbet? isåfall tips om var?

//oscar

• sl0k

Medlem
    26 september, 2010 vid 17:59

Jag var på väg till Hyppeln, men både eniros vägbeskrivning samt gps:en lotsade mig dit via Björkö. Det går ingen bilfärja mellan Björkö och Hyppeln fick jag surt erfara på plats. Orkade aldrig åka runt till Öckerö istället utan fick bli Gottskär idag.

Solomin: Var du där? Bra ? Det verkar ju bli samma vindar imorgon så funderar på att sticka dit efter jobbet isf.

• billie

Medlem
    26 september, 2010 vid 18:11

Det är bara 4 mil ifrån stora höga till Sund i Uddevalla. Idag var det cirka 12 norska kitare och lika många svenskar som var där plus 7 vindsurfare som alla tyckte att dagen var toppen . speciellt våra norska grannar som jagat spot hela förmiddagen .

• 10ms-anders

Medlem
    26 september, 2010 vid 19:18

Jag kommer att köra i valbykile efter jobbet. Ca kl18.

• ag

Medlem
    26 september, 2010 vid 19:32
    10m/s Anders;633073 wrote:
    Jag kommer att köra i valbykile efter jobbet. Ca kl18.

Var ligger det?

• 10ms-anders

Medlem
    26 september, 2010 vid 19:42

Aröd. Söder om Storahöga. Inget toppen ställe kanske men min hemma hamn.

• solomin

Medlem
    26 september, 2010 vid 19:43

Hyppeln funkade fint. Bara ett jäkla meck att ta sig dit!
    Först ut på hönö och sedan till hyppeln från burö. Dock går den färjan bara var 90 minut!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing NO runt storahöga.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.