-
NO vind -finns det chans för nybörjare
Hej. Jag e hemma i Malmø/Arløv i 4 dagar fram t.o.m. måndag och hade tänkt øva mig lite i vattnet. Nu ser jag att det kommer att blåsa nordost -ostliga vindar hela tiden. Finns det nånstans man kan kita med de førhållandena i nærheten? Bør ju helst va långgrunt också. Det bæsta jag hittat hittils e klagshamn men jag vill inte fucka upp før andra mens jag glider downwind de førsta timmarna (har dessutom registrerat div poster hær med kitere vs vindsurfare i Klagshamn…). Jag e som sagt helt noob på vatten. Kommer upp på brædan men har inte mæstrat o gå upwind ænnu. Har moderat/hyfsad kitekontroll då jag har kitat en del på snø (har kommit dit att jag børjat testa o hoppa). Bor ju næra Habo Ljung de nærmasta dagarna men vad jag førstått funkar det dåligt på NO-O vind? E det tillræckligt långgrundt kan jag bara gå tilbaka med kiten innan jag har kontroll (bodydragging-skills e sisådær dåliga, kommer tilbaka til ca samma stælle men går inte upwind direkt).
Jag ska hæmta min nye cult 9 idag på posten och e jækla sugen på o testa den såklart (har med en cabrinha ids 12:a också).
Har prøvat o søka i forumet och kollat http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp etc men e fortfarande osæker.
Kan habo ljung eller klagshamn funka før en noob som mig eller finns det andra alternativ fram tills måndag :confused2:
Tacksam før svar
/Jim
Logga in för att svara.