Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nokia Sports Tracker

• Nokia Sports Tracker

Publicerad av pure på 15 maj, 2008 vid 18:29

Vill passa på att tipsa om Nokia Sports Tracker som är ett program till din Nokia Mobil som hjälper dig att hålla koll på träningen och eventuellt vindsurfingen om man vill stoppa in sin dyra nokia telefon i en aquapack.

Det är också en tjänst på nätet där du kan lagra alla dina tränings rundor och se statistik och annat skoj. Man kan även följa andra Live om man har valt det i sin telefon. Så för er som springer göteborgs varvet på lördag så kanske ni ska kolla på detta 🙂 Eller om man har med sig mobben när man surfar så kan ens partner se vart man är nån stans Live .

http://sportstracker.nokia.com
    http://research.nokia.com/research/projects/SportsTracker/index.html

Det är föresten helt 100% gratis!!

Har testat själv med min E51 och BT-GPS och det funkade kanon och det
    var lätt att ladda upp filerna till tjänsten. Skall man använda uppladdning
    och integration med sajten från telefonen så bör man ju tänka på trafik kostnaden eller kanske skaffa ett flatrate abbonnemang med Turbo-3G 🙂

Stöds av följande:
    * Nokia N71, N73, N75, N7/, N80, N80ie, N91, N92, N93, N93i, E50, E62, E65, E70, 3250, 5500 Sport; S60 3.0 (v1.71, 20-03-2008)
    * Nokia E60, E61; S60 3.0 (v1.71, 20-03-2008)
    * Nokia N76, N81, N81 8Gb, E51, 6110 Navigator, 6120, 6121, 6290; S60 3.1 (v1.71, 20-03-2008)
    * Nokia E90 Communicator (v1.71, 20-03-2008)
    * Nokia N82, N95 8GB (v1.71, 20-03-2008)
    * Nokia N95 (v1.71, 20-03-2008)

pgvirtual svarade 16 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • pgvirtual

Medlem
    16 maj, 2008 vid 07:13

Rekommenderas starkt! Jag använde SportTracker (E65 och separat BT-GPS) förra sommaren när jag surfade (med Aquapac påse!) och tyckte det var kul.

Nu har jag en N82 med GPS och gratis kartor, men navigationsfunktionen måste man köpa separat. Allt i ett är nog mycket bättre och enklare på alla sätt, man kan både kommunicera, navigera (gratisfunktionen funkar bra om man kan läsa karta) och spela in sina GPS sessioner.

Det bästa med Sportstracker är att man kan analysera (reply-funktionen) sina sessioner direkt på stranden utan att först ladda upp dem på en PC (eller Mac). Dessutom kan man naturligtvis skicka sina filer per elpost så att man kan använda mer avancerade analysprogram.

En dedikerad Surf-GPS är säkert bättre på många sätt, men kombinationen, universallösningen, GPS-telefon + SportsTracker är riktigt anvädbar 🙂

Dessutom skall jag puffa lite för http://www.mytrims.com som är uppe igen efter ett avbrott tidigare i vår (föll offer för hackare). Dela med dig av surfglädjen till andra också (och från ett rent själviskt perspektiv är det faktiskt rätt kul att kunna se tillbaka på säsongen och komma ihåg ”var, när pch hur”)!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nokia Sports Tracker

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.