Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Nollställning/återställn av serviceindikator VWT4?

• Nollställning/återställn av serviceindikator VWT4?

Publicerad av rrd på 6 april, 2009 vid 11:32

VW kräver, som en nyhet, 300 kr för denna åtgärd utan att service utförts. Känns inte motiverat att byta olja mm årsvis om bussen körs några hundra mil per år. Teknisk expertis är nog enade om detta. Men serviceintervall ligger så på bussarna.

Bra timförtjänst, men troligen inte företagsekonomisk försvarbart i långa loppet med nyheten. Ungefär som felsökn/analys-spec o hög avgift för byte av vindrutetorkare på fakturan när man lämnar in bilen på service och talat om att den ska bytas. Snacka om att sända rätt signaler till kunden och att bygga upp ett förtroende.

För övrigt nån som vet hur en återställning körs? Troligvis m VW-specialverktyg…

PS Har nyss gjort kamremsbytet på samma verkstad.

Och bara för att den fina VW Bussen har sämre serviceorg ska man inte luras att överge produkten.

sourra svarade 15 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • rasmus_w

Medlem
    6 april, 2009 vid 11:39

Köpa en VAG-comkabel? Jag kan rätt lite om dem men de verkar finnas i lite olika prisklasser beroende på om du får med programvara eller inte men det är ju en engångskostnad. Dessutom låter det mer som datorer än ottomotorer och är därmed antagligen lättare att förstå sig på. 🙂

• fastforward

Medlem
    9 april, 2009 vid 13:15

Sätt en bit tejp framför eller köp en VAG-com som sagt. Om du hade bussen inne på verkstan precis så borde de väl ha släckt den åt dig i och med servicen? Eller du kanske bara bytte kamremmen…

Edit: Biltema hade visst börjat med sådana här manicker:
    http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=507&iItemId=152903

• sourra

Medlem
    6 maj, 2009 vid 21:08

Inte helt färsk tråd men… i min T4-manual står det i alla fall att man kan nolla servicetjafset på egen hand utan verktyg.

• rrd

Medlem
    13 maj, 2009 vid 15:43

Vilken årsmodell? Min är en 2003

• sourra

Medlem
    13 maj, 2009 vid 16:06

Min är en 2002

• sourra

Medlem
    13 maj, 2009 vid 16:07

Om inte annat har jag nu fixat utrustning för att bl.a. läsa ut felkoder och nolla serviceindikator så hittar du det inte kan det nog gå att ordna på annat sätt.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Nollställning/återställn av serviceindikator VWT4?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.