• Publicerad av lundvall på 1 april, 2004 vid 15:08

Kasst, nu är det är påsklov nästa vecka så passar man på att skaffa världens förkylning! Kanske blir så att det inte blir något surf alls på lovet… frown.gif blush.gif

Varför blir man jämnt sjuk när det e lov så man kan ut å surfa ?

lundvall svarade 21 år, 1 månad sedan 9 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • styret

Medlem
    1 april, 2004 vid 15:27

det är väl bara att dra ut? har gått runt och vart förkyld hela vintern, sen kom sässongen igång och alla sjukdomar var som bortblåsta. trots det så ahr antalet sjukanmälda dagar på skolan ökat markant sen sässongen kom igång… smile.gif

• calle_b

Medlem
    1 april, 2004 vid 15:36

Fett obra att sticka ut med förskylning i kalla förhållanden.
    Ansträngningen blir för stor för hjärtat om man både har förkylning och anstränger sig mycket i kalla väder. Prövade detta och hamnade på sjukan för en, som tur var, mild hjärtmuskelinflamation…. Kan inte direkt rekomenderar detta efter som det känns sjukt läbbigt att ha ont i hjärtat, samt höra klickljudet när klaffarna stänger efter pulsslag…. Brrr.

Banga hällre.

Ha d gött o krya på dej, min är snart borta(borde tajma med att nya bräda dyker in om en dryg vecka wink.gif )

• lundvall

Medlem
    1 april, 2004 vid 16:39

okej, skall nog hålla mig inomhus tills jag blir bättre då 😛 så det inte händer samma med mig som det gjorde för dig, det låter inge vidare iaf…. grin.gif

• drakglenn

Medlem
    1 april, 2004 vid 21:26

Här kommer hjälp…… smile.gif

Jag stod inför samma öde förra året i slutet på augusti, för den som kommer ihåg var det nog bästa dagen förra året.

Nåja hade spanat in lågtrycket i en veckas tid, toppat utrustningen, var mentalt överlägsen, och………så kommer det där sticket i halsen, på en sekund vet du att du kommer bil förkyld- sjuk SUCK!!!! confused.gif

Det var då jag fick tipset av en surfpolare att testa *Molkosan*

Hm visst, nog tänkte jag samma skit som allt annat bullshit.
    Insåg att dock att koppen behövde hjälp så för första gången i mitt liv sparkade jag in dörren till en hälsobutik och skrek:

Här har ni en desperat dum fan, packa på mig det bästa ni har, JAG FÅR INTE BLI SJUK!!!!!

Likblek stapplade den gamla expediten fram och med ett pressat leende packade hon på mig massa skit, det var då jag frågade om Molkosan.
    – nja det är till för att hålla magen i form bla.bla.osv.
    jag ignorerade allt hon sa och köpte den e då (surfpolaren Hans J. brukar veta vad snackar om).

Och dra på trissor allt kärringen packade på mig var kass, men Molkosan Fy F-n vad grymt det är! smile.gif smile.gif smile.gif

Det bästa med medlet är att det hjälper DIREKT, det där irriterande i halsen försvinner på en sekund, en klunk & bak med huvudet så det kommer upp i svaljet ,det verkar på en gång, bränner som en Whisky, luktar ko piss, men dra på trissor vad bra det är, 45:- av bakterie dödande vätska, bara att köpa.

Mina småflickor springer om kring förkyla titt som tätt, men peppar peppar, jag har inte varit sjuk sen den där dagen jag köpte flaskan, så fort jag känner det är på gång så är jag där och smuttar wink.gif

Tydligen kan även en icketroende få en uppenbarelse.

Får bli mitt tips till alla dedikerade surfare där ute.

Tigex – krya på dig

//Glenn

• ian

Medlem
    1 april, 2004 vid 23:00

lägg abv med ursäkterna nu!
    ut o åk med dig!

• lundvall

Medlem
    2 april, 2004 vid 12:42

Okej! jag skall nog testa och köpa de! *Mojjaukla* grin.gif

hehe, ja jag skall ut nu på lovet Ian… Det har jag bestämmt… annars får jag skämmas något otriligt… det är illa att jag inte äns va ute å seglade i mars… blush.gif

• ola_p

Medlem
    2 april, 2004 vid 13:18

Att segla med feber e inge bra, men bara lite förkyld å tät brukar itne vara ett problem…

• fiskmas

Medlem
    2 april, 2004 vid 15:14

Prova denna huskur, funkar på mig.
    Ett riktigt jävla varmt bad, ska ta en kvart att komma i (skållhett). En stor whisky, typ 12:a, än näve finhackad vitlök. När du kommit i vattnet tar du whiskyn och vitlöken. Du kommer drabbas av en sån värme från både ut och insidan så du håller på att tuppa av. När du inte klarar att vara i vattnet längre (går fort) lägger du dig under ett varmt täcke och sover, när du vaknar är du frisk.

Krya på dig!

• styret

Medlem
    2 april, 2004 vid 15:18

hur fan testar man fram nått sånt?

• lundvall

Medlem
    2 april, 2004 vid 15:51

hehe, ja du de undrar jag med styret…
    Hur lyckades du komma på de? låter lite skummt… dessutom lär jag inte bli så oigg av wishkyn, e dock bara 15 år om en vecka…

• sunken

Medlem
    2 april, 2004 vid 23:48

hmm om man tappar whiskeyn och löken lär man bli till en god fond eller nåt..

• herodude

Medlem
    3 april, 2004 vid 16:08

ja fa det låter jätte gott, typ badvatten i ett badkar fullt med gammla hudavlagringar å sen så toppa med vitlök och whisky det låter jätte mumsigt, blir ännu godare om man inte har duschat på någon vecka innan man hoppar i…

ne men fan man e kärring om man inte pallar surf me en lite förkylning laugh.gif hehe

• lundvall

Medlem
    3 april, 2004 vid 21:16

Liten förskylning ? Jag e ju typ sjuk 😛
    eller jag var iaf… nu e ja typ bättre! Det ser ut som det kan bli lite surf på lovet iaf smile.gif
    Fram med silver tejpen å tejpa hålen å sen så e de bara ut å plana på grin.gif

Hrm… Sen skall man ju övertala föräldrarna oxå frown.gif blush.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA