Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nordic surfers mag #6

• stebe

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 16:43

Opartiskt test i Svedala av någon med tillräcklig kompentens och erfarenhet är nog en utopi.

Men varför måste det vara opartiskt? Syftet med recensionen är kanske först och främst att informera om kiten; vilken åkstil riktar den sig till, vilka egenskaper har man gett kiten, hur fungerar bomsystem, är det one-pump mm. Sedan kan köparen välja ut ett fåtal han vill testa innan han köper.

Jag är övertygad om att våra leverantörer är så seriösa att de skulle recensera informativt. Vad som sedan är bra/dåligt med en specifik kite är ändå så subjektivt att var och en måste bedömma det på vattnet.

Sen är förstås Flexifoil kites bättre än alla andra märken och Hadlow Pro är ärligt talat den bästa kite som nånsin flugit.

• haze

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 18:22

Nordic Surf Mag 😉 du har massa av folk som kitesurfar i Danmark, Norge och Finland. Finns ett gäng duktiga kitare som inte får “spons”. Både i Sverige och framför allt i Danmark. Och en rec. från en person som inte är involverad i märket är alltid bättre än en från någon som är involverad. Skulle du tex tala om någon brist på Flexifoil i en rec? Det finns ju alltid plus och minus på allt. Annars så skulle den ultimata prylen finnas och inga andra tillverkas;)

• mat

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 19:14

oki, har valt från början att inte köra någon recension i maget. Har sett en hel del i andra mag som i kiteworld etc… tycker att det är ofta rätt tråkigt och faktiskt inte så objektivt. Kommer fortsätta så. Däremot tycker att det är väldigt intressant att skriva om lite UDDA PRODUKTER som vi gjorde i #4 med Placebo Surfskate 5’0” och Rip Curl H-bomb
    Så här kommer vi fortsätta!
    Sedan är det också intressant att skriva om vilken utrustning lämpar sig bäst för svenska vatten som vi har gjort nu i senaste mag (surf delen) med artikeln om fenorna. (Optimera din bräda för svenska förhållande)

• yann

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 21:25

Jag håller med Mat! 😉 Inga stora bräd eller kitetest men en å annan extra intressant produkt. GoPro var ju en sån också

• samhansson

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 21:27

en spot guide? det hade väll vatt uppskattat?

• haze

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 22:40

Jag håller med dig oxå Mat. Jag bara sade vad jag tyckte om det skall vara en test 😉

Jag gillade ju testen på kurvade långbrädan du hade i ett av numret 😉

• davids

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 05:51

Helt rätt Mat.. Skippa recensioner, de är heelt värdelösa.. Blir alltid lika sne när nån skid/kitetidning klämt in 10 sidor recensioner som man ju ändå ALDRIG läser.. Och gör man det får man reda på att alla kites och brädor är dem bästa nånsin, på allt..

Keep up the good work, stick to the formula!:)

• mat

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 11:54

Fick samtal med Interpress idag och de har fuckat upp leverensen. Tidningen kommer då ut i pressbyrån tisdag den 20 oktober istället för den 13 som planerat! :mad2:
    Nästan alla surfshopar har fått i alla fall leverans förutom i Skåne men jag fixar detta nästa vecka.
    Sorry för detta och hoppas ni gillar senaste mag.

listan på surfshopar som säljer NSM finns på http://www.nordicsurfersmag.se

• neven

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 12:11
    Mat;583755 wrote:
    Fick samtal med Interpress idag och de har fuckat upp leverensen. Tidningen kommer då ut i pressbyrån tisdag den 20 oktober istället för den 13 som planerat! :mad2:
    Nästan alla surfshopar har fått i alla fall leverans förutom i Skåne men jag fixar detta nästa vecka.

Säljer du nåt via Pressbyrån Mat? Jag lägger alltid tidningen på fikabordet på jobbet och kollegorna kommenterade att tidningen inte ser ut som en surftidning vid första anblicken. I Pressbyrån kanske det är framsidan man säljer på? Jag tycker framsidorna är grymt fina och annorlunda än allt man brukar se, men just för att få upp volymerna på kioskförsäljning så kan man ju fundera på att göra en mer traditionell framsida med en fet surfbild? En idé bara.

• mat

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 12:37
    Neven;583761 wrote:
    Säljer du nåt via Pressbyrån Mat? Jag lägger alltid tidningen på fikabordet på jobbet och kollegorna kommenterade att tidningen inte ser ut som en surftidning vid första anblicken. I Pressbyrån kanske det är framsidan man säljer på? Jag tycker framsidorna är grymt fina och annorlunda än allt man brukar se, men just för att få upp volymerna på kioskförsäljning så kan man ju fundera på att göra en mer traditionell framsida med en fet surfbild? En idé bara.

Japp det säljs bra via pressbyrån, men det har du rätt i. Dilemma fråga… Skulle säkert säljas lite bättre med en mer traditionell omslag men kul att göra nåt lite annorlunda också. Får se om jag ändrar i framtiden framsidan. Funderar lite på det varje gång…

• mat

Medlem
    16 oktober, 2009 vid 12:39
    Mat;583755 wrote:

Fick ny mail från Interpress och verkar som Stockholm borde ändå har fått leverans idag men som sagt resten av landet blir det den 20 oktober istället

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nordic surfers mag #6

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.