-
Nordisk Mesterskap i Wave
Hei, vi prøver å få til et Nordisk mesterskap i bølgeseiling. Antall utøvere er på vei ned, mange har fått familie og er borte, så vi må få det til før det er for sent. Problemet er liten tid som gjør at det sosiale ved seiling forsvinner og utøverne dukker opp, seiler seg tomme og drar igjen. Viljen til å delta er borte.
Men vi kan snu trenden ved en skikkelig dobbel eliminasjon med seilere fra Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Jeg foreslår Lista som arena siden det er Nordens mest vindsikre spot med tre pointbreaks, 1. Pisserenna, 2. Bua og 3. Østhasselneset (Øst) på V til NV. I Norge får vi mer respons i media når vi kaller det Storbølge NM / Storvåg Nm / (Dansk skjønner jeg aldri) / (Finsk, glem det) etc. I tillegg har vi hele Jæren å ta av. Mobilt bør det være. Sverige har den ærverdige Apelviken Wave Classic, men det blir litt rart å seile på innsiden av Skagerak når man kan seile i åpent hav utenfor Norge (he he). Husk at vi også har den lengste wave konkurransen i verden med 28 års uavbrutt konkurranserekke på Jæren Wave.
Har du noen snuspunkter, som eldre avdanket svensk vågseilare eller ung fremadstormende trickpushin ypling?
PS: Kvaliteten på bildet ble dårligere da jeg lastet det inn. Kanke akseptere det med SÅ viktige detaljer!
// Thomas
Logga in för att svara.