Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nördvarning – railride

• nördvarning – railride

Publicerad av nossodo på 30 juni, 2009 vid 06:03

Vindbristen har lett till lite drastiska åtgärder i form av oldschool på en kona one. Har försökt mig på railride men får inte till det riktigt. Hoppas detta inte är bortglömd kunskap här på konfen 😉

Det jag gör är att segla halvvind eller lite uppvind. Hänger i bommen, har bakfoten ungefär mitt på brädan och lyfter sedan med framfoten. Jag får upp brädan på kanten men blir alltid sittande på railen, hinner inte få upp fötterna eftersom den ena är vid mittlinjen och den andra under brädan. Detta tyder på att jag placerar fötterna fel eller hoppar över något steg.

Tips?

fnassel svarade 15 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • fnassel

Medlem
    1 juli, 2009 vid 07:10

Det var ju etut tag sedan man hade centerbord på brädan så jag har inte provat på ett tag, har ju i och för sig sett att det går att göra på vågbräda också.
    När jag höll på vill jag minnas att bästa bogen för att komma upp är på kryss för då får du högst tryck på centerbordet och därmed hjälp att putta ikull brädan. På gamla rundbottnade brädor gick brädan mer eller mindre upp av sig själv.
    När du sedan knuffar upp brädan kan du försöka få den foten du lyfter med att glida ner till centerbordet för att få fotfäste. Sikta nära brädan så inte centerbordet går av!
    Lyft snabbt upp den andra foten på kanten av brädan för att sedan lyfta upp den andra från centerbordet och voila du seglar på kanten. Sen är det bara att gå ner i spagat för att glänsa lite extra!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nördvarning – railride

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.