-
Norge flytt
Tjena!
Nu har jag gått och fått ett jobb i Norge, Bergen mer exakt, som skall vara i 2 månader till att börja med. Men vilket dilemma det ställer till!
Jag har funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra med mina surf grejjer. Min utrustning består av 4 segel, 2 brädor (varav den ena är för liten för en nybörjare som mig), en bom och 2 master. Ok! Så vad ska jag ta med mig och hur? Hör till saken gör väll också att jag antagligen kommer åka tåg hela vägen dit. Jag har lite olika ideér som jag har funderat på. Tänkte kolla om det var någon av er som hade nån input?
Idé nr1:
Köpa en dubbel bag med hjul. På så sätt får jag med mig lilla brädan, alla segel och allt sånt. Och sen köper jag mig en billig lite större bräda när jag väl är framme.
Fördelar: Prylar med, kanske kan använda den på lokaltrafiken i norge för att ta mig till nått schysst spot och det borde inte vara omöjligt att få med på tåget.
Nackdelar: Det kostar mig 2500 spänn för bagen, brädan jag får med mig har jag egentligen ingen glädje av och den är faktiskt inte specielt mycket värd (inget av mina prylar är, gammla grejjer)Idé nr2:
Sälja av bägge brädorna, köpa mig en sån fin bag för segel, bom o master. Och sedan köpa mig en halv schysst bräda i Norge.
Fördelar: Får med mig det mesta, bagen är MYCKET billigare än en dubbel och det borde absolut inte vara några problem att få med på tåget.
Nackdelar: Måste hitta en ny bräda (kostar pengar), när jag väl har brädan så kommer jag fortfarnade stå med dilemmat att få den till stranden.Idé nr3:
Sälja allt, sticka dit utan och sedan köpa på sig ett paket där.
Fördelar: Kul med nya grejjer, slipper hålla på o mecka på tåget.
Nackdelar: Dyrt och jobbigt att hitta bräda, bom, mast och segel till schyssta priser när man inte vet vart man ska leta, svårt att hinna kräna iväg mina grejjer (jag sticker den 3:e april) och jag ska ju kanske bara stanna där i 2 månader, sen står jag med problemet att jag ska hem igen.Vad tror ni?
Ja jusst det, min budget ligger kanske kring 4000 + vad jag eventuellt får ut för utrustningen här hemma = inte mycket mer än nån tusing.
/Hellgren
PS. Om ni kom ända ner hit så vill jag också tacka för ert tålamod.. 🙂
Logga in för att svara.