Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Normalvågis eller stubbie
-
Personligen bemöter utvecklingen min aspiration efter brädor med tunnare häck. Med det har häcken nu blivigt bredare och kortare, och därmed hela brädan kortare.
Jag ser, också som Ola, optimistiskt på de mindre storlekarna, som Evo 70. Denna kanske ger det jag är ute efter, en tunn häck med mycket utrymme för att göra som jag vill med brädan, och har ändå en bra acceleration och kan hålla 5.3.
Frågan är om en större storlek är lika bra, men då för ett 5.9?
-
kan man räkna med att kunna provsegla Evon på maui innan man köper den.
någon som vet hur det brukar funka?
(åker snart dit) -
Spännande utvecklig väntar på vågbrädes fronten…en kombination kan var tricket…
-
Jag har dragit iväg en fråga till NeilPrydeMaui och återkommer om jag får besked. Om brädan finns i uthyringen så är det givetvis enkelt att testa innan köp. Om brädorna överhuvudtaget finns på Maui är chansen rätt stor att de finns i någon uthyrning.
-
Svar till:
Tidningen “Windsurf” berömde alla lika mycket ungefär…
[/ QUOTE ]
Calle vilka brädor var med, du vet ju vilken jag är nyfiken påJohan
-
Kevin på NP-Maui hade endast 2004:or hemma (både för uthyrning och till försäljning). Jag vet dock inte priser.
-
Tack för alla tipps.
Nu har jag beställt en Evo 70.
Väntar med spänning på leverans i maj.
Jag kollade upp priser på Maui.
För en ny Evo ska http://www.hawaiianisland.com/ ha 1499$.
Fick dock ej info om det är wood eller d-ram.
Fick även pris på en begagnad 2004 Evo d-ram. Dom ville ha 899$. I och med att jag bara ska vara där i 2 veckor och att prisskillnaden var i det närmaste obefintlig så beställde jag den i Sverige. Kommer att hyra bräda på Maui./Magnus
Logga in för att svara.