Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Bar (5th line) unhooked ?

• North Bar (5th line) unhooked ?

Publicerad av teda på 26 december, 2010 vid 12:17

Tja

Tjejen kör på en North Rebel och jag kan inte riktigt se var man bäst krokar i safety leachen för att kunna köra unhooked.

Om man tappar baren med default infästning så hänger kiten i 5:e linan i vattnet o baren långt väck. Att starta kiten igen är rätt mycket meck. Hur gör ni för att köra okrokat ?

pjoter svarade 14 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • trumpeten

Medlem
    26 december, 2010 vid 14:59

Vet inte hur den nya baren ser ut men jag vet att pa 2008 modellen kunde man fa till en riktigt smidig losning. Vilken ars modell kor hon?

• teda

Medlem
    26 december, 2010 vid 17:44

Tja

Tror hon kör modell 2009. Hittade lösningen idag på stranden. Verkar som om man ska trä chickenloopen genom öglan på 5:e linan. De nya modellerna har en smidig metallögla o den gamla en mindre smidig ögla med plast runt.

Funkar fint..

Thanx,
    Ted

• kitemaster

Medlem
    28 december, 2010 vid 20:15

Precis, de nya bommarna (2010+) har en smidig lösning som du beskriver. Innan dess är det egentligen suicide som gäller om man föredrar smidighet och snabb relaunch.

• trumpeten

Medlem
    29 december, 2010 vid 04:04

Man kan gora en liten egen losning som gor att man har suicide nar man kor unhooked men releasar du sa sitter den i 5te linan.

• kitemaster

Medlem
    29 december, 2010 vid 08:00

Nice, hur gör man det? Är det liknande den nya lösningen?
    3742900439_a893704bee.jpg

• pjoter

Medlem
    29 december, 2010 vid 08:58

Gött att det börjar bli lite smarta suicidelösningar på kitesen nu. FS (och nån mer gissar jag) har ju haft det sen typ 2006 så jag fattar inte varför de andra märkena inte fxat till det för längesen, det är ju definitivt ingen rocketscience och förbaskat gott att ha!
    Vem vill inte ha suicide när man krokar ur och en riktig safety när bajset träffar fläkten?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Bar (5th line) unhooked ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.