Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Crossride

• North Crossride

Publicerad av anonym-anvandare på 11 augusti, 2005 vid 21:08

Tjena
    Funderar på ett North Crossride 8,8 2005.
    Riggas tydligen på 460, 25
    Någon som testat detta segel. Kommer det igång tidigt?
    Funkar storleken bra på 460?

oaxen svarade 19 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • rillestark

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 16:29

Det är inte en vanlig 460 mast. Det är en North 460 mast försedd med den nya “carbon extender”. Det behövs alltså en speciell förlängare för att det ska fungera. Och på den sätter du sedan din vanliga mastförlängare!

Har du en North mast skulle jag tro att det funkar bra. Annars är det nog stor risk att det fungerar dåligt.

Frid.

• anonym-anvandare

Medlem
    12 augusti, 2005 vid 21:16

OK, I see
    Tack för tipset. Trodde att jag skulle slippa släpa runt på ytterliare en mast,,, men ack.

• oaxen

Medlem
    13 augusti, 2005 vid 10:12

Ehh. Avfärda inte CX:en så snabbt. Norths master har standard innerdiameter(ca 48-48,5 mm tror jag) och det har garanterat din mast också. Du torde, rent teoretiskt, slippa köpa en längre mast. Sen är väl den stora frågan hur väl din nuvarande mast stämmer med seglet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Crossride

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.