Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Disco 5.9 eller 6.4 på 430?

• North Disco 5.9 eller 6.4 på 430?

Publicerad av anonym-anvandare på 21 februari, 2004 vid 15:07

Någon som kör North Disco -04 eller -03? Jag har 430 som längst och tänker inte köpa ny mast, men ska köpa ett disco som ska komplettera mina instinct 5.3/4.7. Frågan är; 5.9 och lite grann pumpa eller 6.4 och en riktigt lång förlängare? Kommer jag komma igång mycket tidigare på ett 6.4 med för mjuk mast(430)? Helst vill jag nog köra 5.9, det är en smidig storlek…

Någon som har någon fundering?

/Oscar

endy svarade 20 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • lars_k

Medlem
    21 februari, 2004 vid 15:28

Vad har du för bräda? Tar den en 6.4?

• endy

Medlem
    21 februari, 2004 vid 16:46

Som sagt, vad för bräda seglar du och vilken vikt?

Bara av en slump har jag ett Disco 6,4 -03 till salu om du är intresserad, superskick användt 10< ggr

• anonym-anvandare

Medlem
    21 februari, 2004 vid 16:51

Jorå jag kommer köra discot på min maxxride 60, 60 bred (92 liter) så det är inga problem med ett 6.4 av den anledningen, mer orolig för hur 6.4 funkar med 430 mast?

Tack för erbjudandet Andreas! Har du testat på 430?

Oscar W

• racso

Medlem
    21 februari, 2004 vid 16:56

Inloggad också. Sen är jag nog mer intresserad av 5.9, 6.4 verkar…klumpigt?

Vad säger du Andreas?

Oscar

• endy

Medlem
    21 februari, 2004 vid 17:05

Hade jag varit i din situation hade jag tveklöst valt 5,9 du tjänar knappt något på att köra 6,4 speciellt inte med en 430 mast, jag har inte provat 430 med 6,4:an tror inte det blir nån höjdare (45 cm förlängning)

5,9 kommer rocka med gasmask på din bräda….

Järnet!

• racso

Medlem
    21 februari, 2004 vid 17:11

Ok, tack för tipsen!

Ses i den tok-tunga klagshamnsbrisen i sommar, you know it! Om man inte kommer upp på någon killer-dag i ringenäs innan, hört så mycket om det stället nu men fortfarande inte besökt, i vår gäller det!

/Oscar

• safesurfer

Medlem
    21 februari, 2004 vid 18:25

Besvärligt med alla dessa master som kostar multum. Tänkte själv att jag skulle försöka klara mig med en mast 430 för segel mellan 4,2 till 6,2. Minsta segel en 4,2 zeta som visserligen kräver att man förlänger toppen en bra bit men spelar inte så himla stor roll på ett så litet segel som endast körs 5-10ggr per år. Som största segel kör jag 6,2 naish boxer som har en luff runt 430. Jag har en z-wave powerex. Detta kanske låter tokigt men det vore riktigt skönt att ha 4,2 5,2 6,2 och endast en mast och två brädor. Dessutom så blir det enklare att ta sig till vattnet då jag måste cykla dit.

• endy

Medlem
    21 februari, 2004 vid 18:37

Ja då rock on

Du vet att jag kommer ner med min räser bil och sladdar in på parken!
    Kom upp hit så ska du få smaka på läppen i Ringenäs, den smakar gott kan jag lova wink.gif

Järnet det vet du!

Safe: Det kan ju smart men om du bräcker en mast har du ju ingen i reserv, det kan vara bra tongue.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Disco 5.9 eller 6.4 på 430?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.