Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North eller Caprinha?

• rydstrom

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 17:27

körde aldrig 07 waroo, men körde både 06 och har 08, och det är väl som ghost säger (om den liknar 06an) lite trög i vattenstarten… men personligen tycker jag det är en helt underbar kite även när man blir lite duktigare

• markis

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 19:58

Beror skillnaden att vattenstarta främst på formen?
    Den naish jag körde var sigma-formad och ganska lätt få upp. Kan man generellt säga att bow är lite svårare och C än svårare…?

(Är 4500 för Waroo 13 -07 ok pris?)

• sourra

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 20:07

SLE-kites (dit bl.a. Bow-kites och Sigma-kites hör) är lättare att relauncha än C-kites. Men när man väl fått in tekniken är C-kites riktigt lätta att få upp och i lättvind kan de ibland vara lättare.

• roland

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 22:18
    pjoter;568194 wrote:
    jag skulle satsa på caiprinhan å strunta i kitesen.

Sjuk halsbränna efter bara tio!!!!

• fifster

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 07:43

Det är enormt stor skillnad mellan Waroo 07 och 08, så om du ändå ska lägga ut pengarna skulle jag helt klart köra på en 08. Den är snabbare och mycket enklare att vattenstarta. 13 kvadrat skulle nog passa om man väger lite mer.

Jag har kört både Waroo 06 07, 08 och 09 de senaste åren och måste säga att det är en mycket prisvärd kajt och att 08 är tusen gånger bättre än tidigare modeller. 06 är skräp, 07 ok, 08 och 09 riktigt bra.

North är annars en mycket trevlig kajt… men då får man oftast betala lite mer.

Cabrinha tycker jag har lite onödigt mycket bomtryck, men smaken är som sagt delad.

• smaskens

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 08:21

SwitchBlade 2 började säljas på hösten 06 och då köpte jag min.

SB3 uppgraderades med lite tjockare tyg i bakkanten alltså trailing edge.
    Jag har inte sett några sprickor i min, men enligt många uppstår dessa på
    alla kites om låter dem ligga och fladdra i vind och solljus.
    Mekanisk påverkan och solljus (UV-ljus) tar knäcken på de flesta material.

• markis

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 09:07

Hur är Slingshot rev 1, rev2, jämfört med Waroo, North, Cabrinha (hanterbarhet, kvalité, prestanda)?

• pjoter

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 09:00

De e samma skit ungefär. Alla märken finns representerade på stränderna dock i olika omfattning beroende på vad som är mest populärt lokalt. Hade ett märke varit klart sämre än andra hade det inte funnits kvar.

Det är som bilar ungefär. Alla har sina egna lösningar på grejer men som användare tar dom dig lika bra från a-b och håller lätt laglig hastighet.

Köp den du tycker är snyggast eller som du hittar bäst pris på. Sen kollar du rätt noga så allt verkar fint innan köp. tyget ska inte kännas som ett lakan utan va lite prassligt, linor ok skick, ingen punktering. Är den lagad kolla så det verkar ordentligt gjort och försök ta den på en provflygning så den inte drar snett ellet bråkar.

• ristarpen

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 19:06

Tycker att du borde prova best drakarna.. en waroo från 2006 fungerar kanonbra enkel att vattenstarta och kita me. hittar du en från 2007 så är det inga problem att vattenstara den som någon skrev har själv en 07a och en 08 och själv känner jag ingen skillnad på att vattenstarta dom..

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North eller Caprinha?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.