Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North mast till simmersegel – tokigt?

• North mast till simmersegel – tokigt?

Posted by tomasn on 16 april, 2017 at 12:48

Hej,

Har en North mast, 100% till ett Simmer 5.3.

Jag har börjat bli tveksam hur bra det passar ihop. Tycker jag får inte till någon bra profil på seglet. Det kanske funkar illa ihop? Borde kanske skaffa annan mast?

Sen jag bytte till denna masten har jag fått utöka nedhalet med ett par hack på mina segel.

raggarn replied 7 years, 8 months ago 3 Members · 5 Replies
  • 5 Replies
  • raggarn

Member
    16 april, 2017 at 13:56

@TomasN 743567 wrote:

Hej,

Har en North mast, 100% till ett Simmer 5.3.

Jag har börjat bli tveksam hur bra det passar ihop. Tycker jag får inte till någon bra profil på seglet. Det kanske funkar illa ihop? Borde kanske skaffa annan mast?

Sen jag bytte till denna masten har jag fått utöka nedhalet med ett par hack på mina segel.

vad är det för Northmast…?? mod å år-gång…dom har väl dribblat med sina master som alla andra
    mellan årgångar….
    och seglet ..?? nytt ..gammalt..proto…???

och ja just det …bild på uppriggningen brukar ju ge förslag från den samlade expertisen…. 🙂

• dendrite

Member
    16 april, 2017 at 14:15

Googla på unifiber mast selector och seglet årsmodell så kollar du vilka andra märken dom hade samma böjkurva som simmer det året. Finns från 2011 och framåt.

• dendrite

Member
    16 april, 2017 at 14:16
  • tomasn

Member
    16 april, 2017 at 16:28

Segelt är ett gammalt Icon fr 2007. Northmasten är nog iaf inte äldre än 13-14 gissar jag.

• raggarn

Member
    17 april, 2017 at 09:57

hitta en kompis som har en constant curve mast av annat fabrikat och provrigga å se skillnad…
    kan va ett tips
    är det en 400 mast..??

Log in to reply.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North mast till simmersegel – tokigt?

You must be logged in to create new discussions.