-
North Rhino!
Hej allihopa!
Kul att SM blev kört, synd bara att man inte kunde vara med. Fast det är rätt gött pa Teneriffa. Grattis till Martin!Ville bara säga att jag nu provkört North-kitarna ordentligt här pa Teneriffa, och tänkte dela med mig lite:
16 m2 kiten är den stabilaste kite jag nagonsin kört. Den planar upp i 5 m/s med en AHD TT170(jag väger 75kg). Den är mycket snabbstyrd för sin storlek, speciellt om man kortar ner linorna till 20 meter, vilket gör den fantastiskt skön. Da gar den att halla upp till 10m/s!
12:an är nog min favorit. Den är ännu snabbare än sin storebror-16, och känns bara HELT RÄTT när man tar tag i baren. Korta ner linorna till 20 meter, och ga ut i 10-12 m/s och du far sjuka lyft i hoppen. Jag gjorde mitt livs högsta hopp häromdan med denna kite. Planar upp i 6-7 m/s.
7,5:an är liten, riktigt liten. Jag körde den nagon timme i ganska hard vind, och kunde konstatera att den var mycket snabb, men ända kontrollerbar hela tiden. Den gar att halla riktigt länge!
Gemensamt för alla Northkitarna är att de har hög kvalité, är snabbstyrda, mycket stabila, “flappar” ALDRIG, inte ens i harda vindbyar, samt mycket snygga!
Jag kan med varmt hjärta rekommendera dessa kites!
Mvh, Christian Dittrich.
Logga in för att svara.