Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino!

• North Rhino!

Publicerad av cinco på 1 oktober, 2001 vid 21:18

Hej allihopa!
    Kul att SM blev kört, synd bara att man inte kunde vara med. Fast det är rätt gött pa Teneriffa. Grattis till Martin!

Ville bara säga att jag nu provkört North-kitarna ordentligt här pa Teneriffa, och tänkte dela med mig lite:

16 m2 kiten är den stabilaste kite jag nagonsin kört. Den planar upp i 5 m/s med en AHD TT170(jag väger 75kg). Den är mycket snabbstyrd för sin storlek, speciellt om man kortar ner linorna till 20 meter, vilket gör den fantastiskt skön. Da gar den att halla upp till 10m/s!

12:an är nog min favorit. Den är ännu snabbare än sin storebror-16, och känns bara HELT RÄTT när man tar tag i baren. Korta ner linorna till 20 meter, och ga ut i 10-12 m/s och du far sjuka lyft i hoppen. Jag gjorde mitt livs högsta hopp häromdan med denna kite. Planar upp i 6-7 m/s.

7,5:an är liten, riktigt liten. Jag körde den nagon timme i ganska hard vind, och kunde konstatera att den var mycket snabb, men ända kontrollerbar hela tiden. Den gar att halla riktigt länge!

Gemensamt för alla Northkitarna är att de har hög kvalité, är snabbstyrda, mycket stabila, “flappar” ALDRIG, inte ens i harda vindbyar, samt mycket snygga!

Jag kan med varmt hjärta rekommendera dessa kites!

Mvh, Christian Dittrich.

anonym-anvandare svarade 23 år sedan 3 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    1 oktober, 2001 vid 23:06

fan där har du det gött, fast jag lovar att du saknar Habo ;P en annan drar ju till Hawaii om nån vecka. haret gut my friend

/Hugo

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2001 vid 17:56

Tjena Hugo!
    När drar du till Hawaii? Kom förbi Teneriffa en sväng om du inte har nat viktigt för dig. Det är ett gött ställe pa alla sätt! Vi surfar och kitar fortfarande i shorts, och det blir nog inte kallare pa nan manad.
    Ha det gött, Chrille!

• anonym-anvandare

Medlem
    6 oktober, 2001 vid 20:32

fan om plånkan tillåter det mä, kanske i jan.

haret kalas

/H

• metallifredd

Medlem
    5 november, 2001 vid 23:11

Hola!
    kom just hem från tarifa.
    testade en Rhino 12 m och den va helt suverän. Mega stabil.
    Ett måste för nästa säsong …
    Frågan e bara 12 eller 16? (kör wake)

• anonym-anvandare

Medlem
    7 november, 2001 vid 11:28

Tjena! Kul att du gillade 12:an! Om du bara ska ha en kite har 12:an större vindregister än 16. Men det är ett svart val, de är bada grymt sköna. Jag kommer hem fran teneriffa i januari, sa har du vägarna förbi Lund eller Habo Ljung, sa far du garna testa dem.
    Mvh, Christian!

• anonym-anvandare

Medlem
    12 november, 2001 vid 19:27

Hej hej!

Glömde säga att jag har en gammal ar5 11.5 m2 som fortfarande duger hyfsat, åtminstone en säsong till.
    Med andra ord blir det nog en 16m.
    Vart ligger detta habo ljung egentligen, försökte kolla på kartan men hamnade vid vättern…
    Ligger det vid Lund?
    Måste prövas till våren! Man har ju sett bilderna på kitesurferclub…
    Mvh
    Fredrik_C

• anonym-anvandare

Medlem
    14 november, 2001 vid 12:57

Tjenare Chrille! Hoppas allt är bra på holmen, att vinden drar i och vågorna peelar! Hemma börjar det bli riktigt kallt nu, men fem månader går ju fort, hoppas jag!? Hursomhelst måste man ju börja planera inför nästa säsong, min Cabrinha som funkat så bra hela året sprack mitt av för ett par veckor sedan. Ute på vattnet, friskt överriggad, “skörade den” längs med sömmarna!! Jaja, den var väl försvagad sen tidigare, reklamerad, to be continued… Så till nästa år får det bli två nya kites, vad ska man ha, North 16 o 9,5? De har ju fått riktigt bra kritik var man än kollar, så jag tänkte checka priser osv. Kan få en juste deal hos naish inkl. mutant, men vill egentligen helst ha North!!
    Hör av dig,
    ha det gött, ganska avundsjuk, ha, ha!

Mahalo/ Andreas, habo-local.

• anonym-anvandare

Medlem
    15 november, 2001 vid 22:23

Tjena!
    Jobbigt att bo i ett kallt land, eller hur! Kommer hem i december-januari, maste plugga. Det ska bli kallt, men jag ska f-n ta mig kita hela vintern!
    Klart du ska ha North, de är skitbra. Har kör mycket med dem nu, och är otroligt nöjd. Kvaliteten är grym, de slits inte pa samma sätt som manga andra, dvs blir mjuka och luddiga pa ytan pa tuben. Sen är de stabila som f-n ocksa.

Ha det gött sa ses vi snart!
    /Chrille

• anonym-anvandare

Medlem
    16 november, 2001 vid 02:49

Fasen Chrille inte lämna ön redan, jag är ju på G ner, kommer med största sannolikhet bo i Playa Las Americas hos en polare, drar ner den 14 dec stannar till januari eller så. vi hyres av

/Hugo

• anonym-anvandare

Medlem
    16 november, 2001 vid 18:00

Lugn compadre! Jag stannar nog till nyar, sa vi hinner säkert köra en del ihop! Kört mycket pa Hawaii?
    Ha det gött!
    /Chrille

• anonym-anvandare

Medlem
    20 november, 2001 vid 23:00

Hej storsurfare. En fråga. Jag har varit i Hurghada en vecka. Det var 2 dar för lite vind. 2 för mycket för min Naish 11.5:a och två dar perfekt. Det var alltså ganska vindsäkert och ett schysst ställe att surfa på om man hade haft ett par storlekar med sig. Hyrvingarna var dock rätt kass för närvarande.
    Hur är det på Kanarieholmarna. Vilken ö är bäst för kiting och hur vindsäkert är det och vilken vindstyrka kan man förvänta sig så här års? Finns hyrkitar? Jag funderar på att åka snart.

• anonym-anvandare

Medlem
    21 november, 2001 vid 22:35

Det är inte lätt att förutsäga vinden pa kanarieöarna vintertid, har vi fatt erfara. Man maste i princip ringa ner till El Medano varje dag för att veta exakt hur mycket det blaser. Teneriffa är okej, men jag hade akt till Fuerteventura. Där var inte lika byigt, bättre strand att rigga pa, och mycket mindre hundskit! Det är ganska ofta prognosen lovar runt 4-5 bft, vilket är ung. 5-10 m/s, sa det är ganska bra kitevindar här. Kolla http://www.el-medano.net och ga in pa “meteo” för att kolla kanarievädret. Jag tror det kan bli svart att hitta hyrkites, ofta vill de att man gar en kurs för att fa hyra grejor. 11,5 är ju en sjysst allround-storlek, och om du fixar dubbel uppsättning linor, 20 och 30m, sa har du i princip tva olika kites!
    Mvh / Chrille

• anonym-anvandare

Medlem
    23 november, 2001 vid 07:45

Yo bro, nu e tillbaks från Ön, har varit helt sjukt gött, håller på att scanna mina 160 “slides” för tillfället, tyvärr blir nog teneriffe lite uppsjkutet typ till början av januari, polaren kunde inte nu, när tänkte du dra hemåt?

ps: kolla förhandstitt på http://www.torekov.nu/pretaste

/Hugo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.