Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino 12:a

• North Rhino 12:a

Publicerad av emil76 på 30 juli, 2007 vid 15:20

Hej! Är ny i detta gamet och letar efter bra nybörjarutrustning till vettigt pris. Har eventuellt en bra deal på en North Rhino 12:a. Är den kiten för svårhanterlig för en nybörjare? Tips på vad man ska tänka på vid köp av första utrustningen mottages tacksamt.

Mvh
    Emil

eddie svarade 17 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • henkeman70

Medlem
    30 juli, 2007 vid 17:45

Vilken årsmodell är det? Har du gått en kurs?

2005 modellen hade jag kanske tänkt en extra gång om jag var du. Är det en 2006 eller -07 är det inget att spara på. Norths prylar verkar vara av bra kvalité generellt sett.

// Henke 🙂

• gh0st

Medlem
    30 juli, 2007 vid 18:45

06’orna är nice.

• eddie

Medlem
    30 juli, 2007 vid 19:05

@henkeman70 401423 wrote:

Vilken årsmodell är det? Har du gått en kurs?

2005 modellen hade jag kanske tänkt en extra gång om jag var du. Är det en 2006 eller -07 är det inget att spara på. Norths prylar verkar vara av bra kvalité generellt sett.

// Henke 🙂

Honest… du babblar. Men vet du ngt?
    Jag skulle säga att det är ingen större skillnad mellan 05 och 06. Aningen mer depower på 06.
    Snackar man kvalite så är det väl nästan som att North började få lite problem de aldrig harf haft från och med i år. Det säger jag, trots att jag precis har köpt nya. Men men…

• gh0st

Medlem
    30 juli, 2007 vid 20:14

@Eddie 401454 wrote:

Honest… du babblar. Men vet du ngt?
    Jag skulle säga att det är ingen större skillnad mellan 05 och 06. Aningen mer depower på 06.
    Snackar man kvalite så är det väl nästan som att North började få lite problem de aldrig harf haft från och med i år. Det säger jag, trots att jag precis har köpt nya. Men men…

Ja vad jag sett med Kalles o Pers North kites så har dom ju vart rätt kassa i kvalité o precis som du så säger jag det trots att jag köpt nya jag med ; )

• jonaish

Medlem
    30 juli, 2007 vid 20:26

Vad för North kites har ni Eddie och Nicke?

• emil76

Medlem
    30 juli, 2007 vid 20:30

Tror att det är en 06:a och japp, jag har gått kursen. Blev lite fundersam bara när jag läste om kiten och funderade på om den var för svårstyrd för en nybörjare. Tack för era svar.

//Emil

• nordstedt

Medlem
    30 juli, 2007 vid 20:37

Jag lärde mig på en Rhino 06a nu i sommar och den har funkat hur bra som helst för mig, kan verkligen rekommendera den!

• skye10

Medlem
    31 juli, 2007 vid 07:55

Är inte 06:an en hög AR C-kite?

Jag testade en 10:a i våras och bomtrycket var ju som ett cementblock. Kan dessutom tänka mig att en nybörjare kommer uppleva att windrangen är tight som ett anus. Fast då jämför jag ju iofs med hybrider och flatkites. Rhino7 är en hybrid och skönare bomtryck. Rebel är fin också.

Köp inte kites för att du vill spara nån tusenlapp. Lägg till lite mer pengar och försök hitta en som verkligen ger dig en kul utvecklingskurva. Sök på forumen och försök bilda dig en egen uppfattning om vilken kite som de flesta ger bra kritik.

• eddie

Medlem
    31 juli, 2007 vid 08:45

Rebel’en är en kanonkite!
    Helt klart mer nybörjar kite (som alla bows). Men faktum kvarstår ju att man kan köpa en beggad C-kite för rena vrakpriset.

Min Rhino -05 10m2 t ex för 1400 kr. Kite only

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing North Rhino 12:a

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.