Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite North Rhino 9 för snökite?

• kitemaster

Medlem
    22 november, 2007 vid 20:41

Nej nej! Absolut inget jag rekommenderar, men det går absolut och jag væger bara 74kg.

• kitemaster

Medlem
    23 november, 2007 vid 20:37

Rättning, idag var det 23m/s med 9an…. 😉

• johanw

Medlem
    24 november, 2007 vid 16:46

@kitemaster 430293 wrote:

Rättning, idag var det 23m/s med 9an…. 😉

e ni uppe o kör nu?

• sourra

Medlem
    24 november, 2007 vid 19:01

74 kg och 23 m/s på 9 kvm? Shit, har du några tips till mig hur jag ska kunna hålla grejerna längre? Jag väger lika mycket körde min gamla sjua, max nedtrimmad på både knopar och depowerstraps i 18 m/s (enligt väderstationen på en fyr alldeles i närheten). Med de förutsättningarna var jag gravt överriggad och fick köra med låånga armar.

• pjoter

Medlem
    24 november, 2007 vid 19:14

låter hårt…. 23m/s e tokigt mkt vind! 23*3.6=82km/h eller 46 knop om jag inte räknar helt tokigt. räcker man åker med vinden så tillhör man världseliten i speed. å då snackar vi väl medelvind..? troligtvis blir det iaf 30-35m/s i byarna. vettifan om jag ens skulle ge mig ut i det där med en 6:a.

men jag gillar dig ändå erik. 😉

• milkman

Medlem
    24 november, 2007 vid 22:56

Sourra och pjoter har rätt bra koll ändå. jag var ute i 23m/s, en sjua var stor som fan. Men jag gillar också erik, gissar att 23 var forcast?

• kitemaster

Medlem
    25 november, 2007 vid 11:50

Haha, jag gillar er också grabbar! Ni får väl hänga med nästa gång. Det var 23m/s uppmätt på flygplatsen i sola, Stavanger, Norge och jag kitade vid Sele-strand några hundra meter därifrån. “Tropic” på vindsurfavdelningen här på steffo var med på stranden.

På land går det inte att hålla den draken med 74 kg men jag blev dragen till vattnet och bodydraggade långt ut för att sätta på bräda.

Man får hålla kiten lågt för att orka kanta emot vid sådana vindar. Men jag tror faktiskt (no offense här jens) att det beror mycket på depowern i rebel08 som är rätt sjuk. Ni får gärna prova själva nästa gång det vet ni.

Sorry om jag verkar skrytig, det var inte syftet med inlägget. Jag var bara imponerad själv över att det faktiskt gick att hålla sådana vindar med min flugvikt.

• tobas

Medlem
    25 november, 2007 vid 14:58

Erik nu snackar du plötsligt om Rebellen och innan gällde det Rhinon. Har du kört båda dessa i över 20 m/s eller …..

Påminner om en härlig dag i Sandviken med Fernholm o Backe förra sommarn. Det där med att bli utburen alltså 😉

/ Tobas

• kitemaster

Medlem
    25 november, 2007 vid 17:22

Helt rätt Tobas, sorry för förväxlingen.

Jag har alltså kört Rebel -08 i starka vindar inte Rhinon. Men Rhinon har mycket snarlika hårdvindsegenskaper och jag tror det skulle gå med en Rhino också. Fast jag personligen har bara en Rhino07 14 och den har jag aldrig maxat (kanske kört i 14m/s eller så).

Ja, ni fick några dagar med fetvind på kalkholmen förra sommaren.

• langens_kite

Medlem
    25 november, 2007 vid 22:21

Ha ha, fy fan. Så vi ska dra igång pajkastningen på allvar alltså? Rätt många, hur många är det?
    Han har lagat 4 kites åt mig hittils. Var nog bara en av de kitesen som var allvarligt skadad och blev dyr att fixa (för mig då alltså).
    Under hela 2007 har jag skickat färre än 5 kites till FS för garantireparation.

4 av hur många sålda ?

• cortex

Medlem
    25 november, 2007 vid 22:47

4 (Trainers). Och så ett par kepsar och några klistermärken också.

/Kaj(Tech)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite North Rhino 9 för snökite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.