Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Sail Ego+ SDM mast funkar det???

• North Sail Ego+ SDM mast funkar det???

Publicerad av jonte_r på 12 februari, 2010 vid 19:31

Hej gott folk!

Ska köpa 2 nya segel och har sneglat lite på North Sails EGO, men det står på deras hemsida att den är gjord för RDM.
    Min fråga Funkar det med SDM eller är mastfickan för trång för den??

Blir glad för svar!

MVH Jonas

oscar svarade 14 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • oscar

Medlem
    12 februari, 2010 vid 20:22

Helt anpassat till RDM vad jag förstått så varför inte välja ICE istället, finns ju nu i HD version.

• jonte_r

Medlem
    15 februari, 2010 vid 21:42

Tack Oskar!
    Det är så sant men hittade billiga på surfkeppler:). Måste ha några nya segel då ett är mer sivertejp än monofilm. Fattig student:)
    Hoppas allt är bra i LKPG!
    /Jonas

• bicless

Medlem
    15 februari, 2010 vid 23:39

Skaru ha segel kring 3 papp för sdm så finns det ju en del annat att välja på. Vad vill du ha för storlek?

• jonte_r

Medlem
    16 februari, 2010 vid 22:51

Är ute efter ett nytt 5.0 och ett 3.7/3.8
    Har du något till salu så blir jag glad. Dock vill jag att 3.7 ska passa till en 400mast, så slipper jag kpa en ny sådan.
    Ice 3.7 verkar funka med en 400 mast.

MVH Jonas

• dr-masse

Medlem
    17 februari, 2010 vid 08:04

Tro mig, inget 3.7 segel yngre än säg 5 år gillas att seglas med en 400 mast. Visst, det kan funka, men du kan lika gärna köra 4.0/4.2, typ, i mina ögon…

• jonte_r

Medlem
    18 februari, 2010 vid 22:48

Oki, men det står att Ice kan riggas på 400 enligt North! eller blir det inte bra med 400?

• oscar

Medlem
    19 februari, 2010 vid 06:49

Hej körde Ice 4.2 med 400, styvt och stumt. Kör nu annat märke men med 370 och det är så grymt mkt bättre. Trots att jag är tungviktare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Sail Ego+ SDM mast funkar det???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.