Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Sails EGO för freestyle?

  • oscar

    Medlem
    19 juli, 2009 vid 18:56

    Enligt boardseekermag har det ju rätt mkt power. Kan alltså seglas en strlk mindre vilket ju brukar vara bra för freestyle. Dessutom högt underlik.

  • basse

    Medlem
    19 juli, 2009 vid 19:54

    Jag tycker nog det är bättre att ha ett lite mjukare segel som lättare blir neutralt i manövern, även om jag inte just nu använder det. Men det blir det snart ändring på!

    Fast det är klart att i en knädjup vulcan kan ju ett dragit segel vara bra att ha så man kommer upp igen… eller hur Oscar 😉

  • fj69

    Medlem
    19 juli, 2009 vid 21:05
    Basse;560232 wrote:
    Jag tycker nog det är bättre att ha ett lite mjukare segel som lättare blir neutralt i manövern, även om jag inte just nu använder det. Men det blir det snart ändring på!

    Fast det är klart att i en knädjup vulcan kan ju ett dragit segel vara bra att ha så man kommer upp igen… eller hur Oscar 😉

    Är det lite så här du menar Basse? – Här tycker jag seglet är föredömligt mjukt och neutralt i din knädjupa Flaka! hahaha

    Skulle aldrig gått med ett EGO?

    Surfa på tisdag??

    Fredrik

  • basse

    Medlem
    20 juli, 2009 vid 07:55

    Precis va!! ha ha ha
    Fan att man aldrig kan slänga lite käft här på konfen utan att få dubbelt tillbaka!

    Imorgon kan du ta med kanonen för då kör vi. Jag kanske drar till Apel sent idag och kör ett solnedgångspass och sover sedan i Åsa. Hoppas på lite vågor och test av Quad där. Måste vara hemma igen vid 10.30 får se vad som händer under eftermiddagen, det är svårare då eftersom Saga jobbar igen.
    Hoppas vi ses!

  • fj69

    Medlem
    20 juli, 2009 vid 09:09

    hehe, lustigt att du säger så då blir det svårt att undvika varandra, det är nämligen i huvudsak mina planer!

    Ses

    F

  • basse

    Medlem
    20 juli, 2009 vid 13:03

    Blir Beerlanda ikväll!

  • sinker

    Medlem
    20 juli, 2009 vid 15:50
    FJ69;560326 wrote:
    hehe, lustigt att du säger så då blir det svårt att undvika varandra, det är nämligen i huvudsak mina planer!

    Ses

    F

    Samma här, men tror du verkligen på Åsa imorgon bitti? Blir det tillräckligt mycket vind för att det ska resa sig?
    Min plan är nog surf i solnedgång och soluppgång i Läjet eller Apel.
    /sinker

  • basse

    Medlem
    21 juli, 2009 vid 18:29

    Det var fiiint i Åsa!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Sails EGO för freestyle?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.