Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › North sails Voodoo och andra hållbara vågsegel ?
-
North sails Voodoo och andra hållbara vågsegel ?
dannew svarade 20 år, 1 månad sedan 15 Medlemmar · 24 Svar
-
att ställa sig i ett pvc fönster kan du säkerligen göra i alla segel frågan är hur bulan ser ut när du kliver bort från seglet?
-
Ja visst kan man göra det.. Bulan är det nog ingen fara med, den drar ihop sig tillslut .. Frågan är hur sömmarna i andra segel fixar att man står o småhoppar på rutan..
-
Skulle tippa att det ser ut som den gamla klassiska Hang-Ten -loggan!
-
synd att jag inta har en digitalkamera och nog med plats för att rigga mitt segel inomhus under min pulups-stång…
seriöst, den bilden är hur lätt som helst att fejka ju.
hade man sett killen stå och se glad ut i helbild skulle jag köpa bilden.så nu var det sagt, har funderat på det ända sen jag såg bilden första gången.
peace
-
Jag har kört en hel del på voodo 03. Eller ja iaf kanske 20 dagar på en 5.0a . Att det är hållbart som fan är en sak som ska sägas, ingen monofilm som kan paja eller så. Jag körde det på en north viper 75. Masten var något lång (men ok enligt specarna) och då krävdes det att man tog i för kung och fosterland för att dra ner det. Nedhalsöljetten var visst en svag punkt.. det var inte ovanligt att de lossnade ur förstärkningen och då e man tvungen att byta ut det…
-
Just sömmar tycker jag north sails kan rätt bra.att dom har lite andra konstiga saker för sig e en helt annan sak. North sails syr riktigt bra tycker jag men så kostar de ordentligt också.
-
Deras visuella trimsystem är ju klockrent också framförallt mycket lätt att placera linorna.
-
Kom på en sak till…
Har du kollat in Hot Smack?? Det är ingen monofilm i dem och det skall vara hyfsat drag också vad jag kan förstå på http://www.hotsailsmaui.se
-
Å vad skönt att se en till som kör EZZY. Har kört dem några år och testar nu Gaastra Poision istället. Får hoppas att de är i alla fall nästan lika hållbara som EZZY. De låter lite prassligare men verkar OK.
Logga in för att svara.