Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing north superstar

• north superstar

Publicerad av snaffe på 9 oktober, 2005 vid 09:14

Jag undrar om någon har provat att köra en rdm 4:00 mast på ett superstar i storleken 4:0. Årsmodellen är -03. Hade tänkt köpa ny mast och det verkar ju som fler och fler tillverkare satsar på rdm-master till sina vågsegel. Så frågan är om mitt segel kommer att funka lika bra med rdm som med standard?

supasonic svarade 19 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 09:55

ingen som prövat????

• surferboy

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 09:59

Det är först för 2006 som North har valt att utveckla sina vågsegel för att funka med RDM-master så det är inte att rekommendera att använda en RDM till Superstar oavsett årsmodell.

Mvh,
    Gustav Enocksson

• oscar

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 14:31

Seglar du masthögt? hmmm nej tänkte väl det, då får du bättre prestanda med en vanlig mast. T ex http://www.surfkeppler.de har fina priser på North viper 75 maila och fråga.

• supasonic

Medlem
    10 oktober, 2005 vid 16:15

Jag kör ett superstar 5,7 på en simmer RDM. Fungerar bra. Det tål extremt mycket vind, var ute med det när andra körde 4,7 i läjet för ett par veckor sedan. Det ser lite annorlunda ut i toppen med RDM så det kan vara svårt att veta hur mycket nedhal du skall ge’n. Generellt sett tycker jag att seglen fungerar bättre om man drar lite mindre nedhal än med SDM. Kör även mitt North XXX 4,1 med RDM och det funkar på samma sätt.

4 m mast på 4 m2 segel låter rätt styvt, bättre med 370

.s

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing north superstar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.