Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Superstar på RDM mast????

• North Superstar på RDM mast????

Publicerad av frippe75 på 29 april, 2005 vid 07:38

Hallå,

Är det någon som riggar North Superstar på RDM master???

Jag tänkte ev. köpa in mig på en hotrod mast 4 meters som enda mast för att slippa släpa så mycket….

Synpunkter eller erfarenheter?

ola-h svarade 19 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • surfslusken

Medlem
    29 april, 2005 vid 12:21

Den blir nog tipp-topp Frippe!

Hoppas allt e bra med dej och att du får en bra helg.
    Hälsa Familjen.

ILA

• voodoo

Medlem
    29 april, 2005 vid 16:11

jag skulle följa seglets rekommendationer alltså en drop shape..alltså köp en viper mast och en 75 duger gott wink.gif

• oaxen

Medlem
    30 april, 2005 vid 08:31

North har ju en ”droppad” RDM – XC 65! Köp den vet ja.

• supasonic

Medlem
    2 maj, 2005 vid 13:45

Jag riggar mitt SStar 5,7 -04 på simmer RDM 430. Grymt.

.s

• ola-h

Medlem
    2 maj, 2005 vid 13:53

Jag har inte kört North (på många, många år) men gissningsvis funkar det minst lika bra som att kör NP m fl på RDM. Som Voodoo säger så är alltid de rekomenderade masterna det säkra kortet, men vill du byta upp dig i hållbarhet till rdm så kan HotRodden säkert vara ett bra val. Många seglare gillar faktiskt sina segel bättre på rdm, trots att de inte är sydda för smala master. Det blir en smalare ”lättare” känsla, liksom. Jag har precis fått min HotRod och den känns aningen styvare än t ex Powerex och det borde betyda att den ”håller upp” ett segel som inte är sytt för rdm bra.

• frippe75

Medlem
    2 maj, 2005 vid 20:03

OK Ola,

You are the man…

Köper en HotRod 4 meters mast av Surfslusken… (hmm 2 inlägg av hotreppar i en north tråd… bra spejat 🙂 )

• ola-h

Medlem
    3 maj, 2005 vid 11:25

Det är inte så mycket hotreppandet som att jag har fått vindsurfarnas motsvarighet till det som bland kreatur kallas mul- och klövsjukan . Mast- och fensjukan heter den , och den yttrar sig i att jag måste kommentera alla trådar om fenor och master…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing North Superstar på RDM mast????

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.