Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › North Warp 06
-
Hood var ju askoola! Johan Sahlén på Hood och en slalomseger i världscupen på en Forslin bräda (väl?), vad mer kan man begära?
Fast nog är det lite roligt att det heter just Warp när Dunken gått dit. Minns väl NPs Warpspeed som ju dominerade totalt… ah. Själv tycker jag att Norths segel är väldigt snygga men kanske lite bleka i år. Nåja.
Warpa På!
-
Hej Masse..
Forslin-bräda var det inte då… kanske tio år senare 😉
Tror du menar Forsén… Petter Forsén…
Brädan gick väl under namnet fula ankungen… som dagar innan blev överkörd på en parkering i San Fransisco där han vann… Tror det var 83 eller nåt sånt 🙂 tror inte brädan användes inte mer efter tävlingen…Linus
-
Jag minns tydligt mitt gamla NP Warpspeed 5.1 från 89. Det tillsammans med en Tiga Gun 270 var ett ruskigt snabbt kit.
North’s Warp-serie är ingen direkt nyhet utan har ju funnits sedan IQ 3D las ner. Var det 2000?
-
Ja, Forsén var det ju! Han inte kolla arkivet… Gillar speciellt det där med att brädan blev överkörd dagarna innan.
Näe, North Warp är ju ingen direkt nyhet (jo, det kom väl 2000-2001?). Men det förtar väl inte det smått ironiska i namnet med tanke på att det funnits hos Dunkens tidigare arbetsgivare? Jag blev lite förvånad när North valde just “Warp” som namn på sitt dåvarande formula segel, och tycker det blev ännu lite mer fest när Dunken nu kör på just de seglen. “What goes around comes around”, som det så fint brukar sägas. Det är rätt kul att se hur trender, seglare och begrepp liksom snurrar runt i surfbranschen i en evig virvel, ah!
Sen så måste man ju alltid känna en speciell tacksamhet gentemot marknadsnissarna på North som gett oss så fina bilder att se tillbaka på… 😉
Kom jag ifrån ämnet nu? (igen)
Warpa På!
-
Jahopp… Då fick man lite snabbt och (förhoppningsvis) lustigt beställt 3 st IPod-segel… Här skall bli åka av i år…
-
Ah, “snabb som en Ipod” kommer att bli ett nytt begrepp här! Ere därför som X9 masten skall krängas, tro?
Vilka storlekar blev det?
-
dr Masse wrote:Ah, “snabb som en Ipod” kommer att bli ett nytt begrepp här! Ere därför som X9 masten skall krängas, tro?
Vilka storlekar blev det?
Jupp. Kommer kränga den masten och min RS4, samt min V8.
Har beställt 5.8, 6.8 och 7.8 och en 430 och en 460 mast. Dyyyyrt, men förhoppningsvis grymt bra.
-
Knatte
Gäst23 januari, 2006 vid 18:18Jester wrote:Jahopp… Då fick man lite snabbt och (förhoppningsvis) lustigt beställt 3 st IPod-segel… Här skall bli åka av i år…Ipod?? Lika med North Warp speed 😀
-
Jupp. 3st North Sails Warp F2006. (coolt namn, btw)
Grymmt snygga segel, med fantastiska linjer… 😉 IPod-vitt rulez!!! 😀
-
Får man lov att fråga vad herrn skall ha för brädor till dessa segel?
-
Speedjanne wrote:Får man lov att fråga vad herrn skall ha för brädor till dessa segel?
Det går för sig. Blir en Exocet TBII 58 på 80 liter, och HS125 eller en Thommen RS65
-
Grym linje!
Men var det inte du som tyckte att man inte behövde något segel under 6.2 kvadrat…? :tongue: -
The_Novice wrote:Grym linje!
Men var det inte du som tyckte att man inte behövde något segel under 6.2 kvadrat…? :tongue:Ville gärna ha en 6.8, då det är det segel som funkar bäst i våra vatten, då var 6.2 helt enkelt för nära. Funderade ett tag på att behålla min 6.2, men i motsats till SpeedJanne, tror jag att det är bäst att hålla sig till ett märke i taget. Lättare att trimma in grejerna o så…
-
Jester wrote:Ville gärna ha en 6.8, då det är det segel som funkar bäst i våra vatten, då var 6.2 helt enkelt för nära. Funderade ett tag på att behålla min 6.2, men i motsats till SpeedJanne, tror jag att det är bäst att hålla sig till ett märke i taget. Lättare att trimma in grejerna o så…
Hehe jag har “inside info” det är bara Norths 6.3 NP:s 7.8 Gaastras 7.0 och Naish 5.0 som funkar!!!!
-
Speedjanne wrote:Hehe jag har “inside info” det är bara Norths 6.3 NP:s 7.8 Gaastras 7.0 och Naish 5.0 som funkar!!!!
Ajdå… Låter ju inte så bra… 😉
Va det det nya Gaastra Vapor du hade beställt? Måste medge att det oxå ser extremt fint ut. Tror faktiskt att alla segel som dom “stora” släppt i år är nästan lika bra. Gäller bara att hitta prylar som passar ens segelstil. Skall du göra dig av med din RS5 5.8? Hört att just den storleken kommer vara snabbast i år… 🙂
Logga in för att svara.