Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › North Warp 06
-
Boman wrote:snygga siffror men sitter dom inte väl lågt ner i seglet?
Såg inte att du satt på högre upp på babord sidan. är väl där dom ska vara.
-
SWE131 wrote:Jesper
Toppen är som en mössa på warp seglen, inget att stoppa i mast toppen.
Inget HTS, eller min. VTS på mina segel. Bara max VTS.
När man riggade Warp 2005 var det bara att sätta på max alltid och sen reglera med uthalet hur mycket drag man ville ha.
Var noga med att inte dra över max märket. Då blir seglet helt kass, ingen power, bukvandring och kass camber rotation, handlar om 10 mm mellan perfekt nedhal och för mycket.
På North är för lite nedhal bättre än för mycket, Designen skiljer sig lite mot ex, gaastra och NP som oftast funkar ok med väldigt mycke nedhal.Jag har gjort bort mig flera gånger och gått ut med för mycket nedhal.
När man riggar ner är det bara att ta av bommen och sen släppa nedhalet lugnt och fint. Det smäller till lite när cammarna hoppar av. Man behöver inte vända på seglet.
Vid riggning. I med masten ovanpå lattorna, dra så mycket nedhal man orkar med handen. På med bommen och dra så mycket uthal man orkar.
Släpp allt nedhal, öppna blixtlåsen och tryck på cammarna stäng blixtlåset, Börja nedifrån och upp. Dra ned hal till max, justera uthal.Riggning tar max 3 min.
Nedriggning 1 min. Går snabbare än ett vågsegel.
// Dala //
Rättelse!!!! Stäng ej blixtlåset förrän du har fullt nedhal, enl riggmanual. Har testat och det blir mindre tryck på blixtlåset då.
-
Rättelse!!!! Stäng ej blixtlåset förrän du har fullt nedhal, enl riggmanual. Har testat och det blir mindre tryck på blixtlåset då.
Affirmative!
Stod med manualen i hand när jag riggade. Iofs stämmer den inte till 100%. Blev att jag körde med exakt samma teknik som med RS4:an.
snyggt segel och snygga siffror men sitter dom inte väl lågt ner i seglet?
Har klippt ur dom där siffrorna själv. Lite jobbigt, men ack så billigt..
Såg inte att du satt på högre upp på babord sidan. är väl där dom ska vara.
Tror det. Måste ju ha plats för sponsor längst upp. Om någon med firma har på tok för mycket pengar, finns där plats att köpa… 😉
-
Dock ska väl siffrorna sitta högst på styrboard sida, men det kanske jag som har fel?
-
Jester wrote:inte en susning… men vem bryr sig?
ISA!!!!!!!!!!!
-
Äh… Dunken hade ju sin elva lägre förra året…
Jag klistrade mest upp siffrorna för att jag tyckte det var tufft… 😉
-
Styrbords siffror högst upp babords rutan under. Detta enligt de regler som finns om siffror. Kommer inte ihåg exakt vilken regel i regelboken, men det kanske nån annan kan fylla i.
Personliga sponsorer under bommen har jag för mig.
I Sverige bryr sig nog inte någon om det, men vid tävling utomlands kan de var väldigt petiga med sådana saker. -
Kollade reglerna, och tobhed har rätt.
The class insignia shall be displayed once on each side of the
sail in the area above a line projected at right angles from a
point on the luff of the sail one-third of the distance from the
head to the wishbone. The national letters and sail numbers
shall be in the central third of that part of the sail above the
wishbone, clearly separated from any advertising, and placed
at different heights on the two sides of the sail, those on the
starboard side being uppermost.För formens skull får jag väl fixa det på resterande segel…
Logga in för att svara.