Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing north warp 2009

• surfan

Medlem
    12 januari, 2009 vid 20:55

så kul!!

• hanko

Medlem
    14 januari, 2009 vid 18:19

@godde 525207 wrote:

har kommit

Inga “hemliga” bilder o visa…!? Likt spionbilder på bilar….!!?

Det är ju populärt att vara först med det nya här…!!

http://www.north-windsurf.com/en/sails/WARP-F2009

• Knatte

Gäst
    14 januari, 2009 vid 21:16

Vem skall de utveckla seglerna ihop/med nu när inte deras stjärna Dunken seglar på North längre?
    Vem blir den stora stjärnan inom speed/slalom inom North?? Finns väl ingen riktig duktig slalomkille förutom Patrik Diethelm och Karin Jagge väl??

• larsd

Medlem
    14 januari, 2009 vid 21:29

Cyril Moussilmani, 29 år ung och på väg uppåt. 5:a i PWA Slalom, 3:a ISWC Speed EM och 5:a ISWC Speed VM under 2008

• Knatte

Gäst
    15 januari, 2009 vid 05:49

@LarsD 525590 wrote:

Cyril Moussilmani, 29 år ung och på väg uppåt. 5:a i PWA Slalom, 3:a ISWC Speed EM och 5:a ISWC Speed VM under 2008

Säkert en bra och duktig kille, men låter ju inte som att han kommer sälja några extra segel på sitt namn väl?? Det är ju ett stort hopp från tidigare “stjärnor” till en nästan okänd kille för allmänheten:wink:
    Är det en ny strategi eller har de som F2 jäkligt dåligt med kulor och bantar teamet?? För jag kan misstänka att det blir några tunga år för vindsurfingindustrin framöver och att de anpassar sig redan nu..

• surferboy

Medlem
    15 januari, 2009 vid 21:12

@Knatte 525587 wrote:

Vem skall de utveckla seglerna ihop/med nu när inte deras stjärna Dunken seglar på North längre?
    Vem blir den stora stjärnan inom speed/slalom inom North?? Finns väl ingen riktig duktig slalomkille förutom Patrik Diethelm och Karin Jagge väl??

Designern är ju fortfarande Kai Hopf. Det är trots allt hans design även på Warp även om Dunken varit med och testat.
    Kai tillsammans med Patrik D lär fortsätta att spotta fram bra grejor.

• Knatte

Gäst
    16 januari, 2009 vid 05:45

@Surferboy 525803 wrote:

Designern är ju fortfarande Kai Hopf. Det är trots allt hans design även på Warp även om Dunken varit med och testat.
    Kai tillsammans med Patrik D lär fortsätta att spotta fram bra grejor.

Var lite nyfiken om de skulle skaffa fram någon “fixstjärna” till teamet eller om det är Patrik/Karin och Cyril som skall vara frontfigurerna.
    Seglerna kommer säkert fortfarande vara bra även utan Dunken. Kanske blir det tom bli mer lättseglade när inte Dunken är med och designar:smile:

• hanko

Medlem
    20 januari, 2009 vid 20:52

North Warp i fransk tappning..!!

http://www.youtube.com/watch?v=_mkl1UINfog

• hankloose

Medlem
    21 januari, 2009 vid 19:42

E inte jimmy diaz med och utvecklar north seglen längre?

• surferboy

Medlem
    23 januari, 2009 vid 09:07

Det tror jag definitivt att han är. Han är ju med i teamet och han är ju en av Kai Hopfs främsta utvecklare/testare.

• speedan

Medlem
    24 januari, 2009 vid 09:09

När ni pratar om North jag undrar om man kan ha en North silver 55% kolmast till ett North RAM F8-08 7.8 ..4 st cambers, eller måste det vara Platinum 100% eller Gold 75% jag väger runt 70. Vad förlorar jag i prestanda jag väger ju inte så mycket.

• speedan

Medlem
    24 januari, 2009 vid 12:03

När ni pratar om North jag undrar om man kan ha en North silver 55% kolmast till ett North RAM F8-08 7.8 ..4 st cambers, eller måste det vara Platinum 100% eller Gold 75% jag väger runt 70. Vad förlorar jag i prestanda jag väger ju inte så mycket.

• jester

Medlem
    24 januari, 2009 vid 12:38

På ett såpass stort segel bör man ha en massa kol i masten. Silver är nog inte en bra mast till det seglet. Gold funkar säkert bra, men Platinum är nog att föredra.

• p-malmkvist

Medlem
    24 januari, 2009 vid 14:08
    SPEEDAN;527100 wrote:

Det du måste göra är att kontrollmäta 55% masten så den inte har större ytterdiameter, kontrollera diametern längs hela masten.. Är det samma så ska det gå bra, men lite försämrad respons kommer du att få vilket resulterar i sämre acceleration framförallt.. Alltså sämre slalomsegling men toppfarten behöver inte bli sämre är min erfarenhet.. Jag förutsätter att masterna har samma böjkurva..
    Däremot så är det bästa att kolla med ngn northseglare om denna vill sälja en beg platinum istället för att köpa en ny silver..

• surferboy

Medlem
    24 januari, 2009 vid 14:41

Jag har seglat silvermasten med F8 och det funkar fint. Dock får du en mycket bättre mast om du väljer Gold eller Platinum.
    Gold är en underskattad serie som ger mycket för pengarna. Till F8 är det definitivt värt att uppgradera till Gold eller Platinum.

Det du omedelbart skulle märka mest skillnad på är vikten. Hela riggen blir tyngre pga mastens extra vikt. När du kört in dig på seglet kommer du även märka prestandaskillnad om du skulle byta mellan Gold och Silver. Som de andra skriver är Silver stummare i känslan.

@SPEEDAN 527100 wrote:

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing north warp 2009

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.