Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Norths nya förlängare..
-
Norths nya förlängare..
Publicerad av oscar på 17 oktober, 2003 vid 07:53..finns nu på video. Ser ruskigt smidigt ut: http://www.directwind.com/videos/north.wmv
the_novice svarade 21 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Verkar vettig, men kostar den flera hundra extra så funkar ju råstyrka och en rörbit också bra…
-
Ja, det där såg ju faktiskt ut att vara något. Väntar på kopiorna. Det enda momentet som såg fippligt ut är när han trär tampen i seglet… borde ju gå att göra smidigare än idag.
Är väl bara en tidsfråga innan något liknande dyker upp för bommar och justerbara uthal, ah.
Surfa På!
-
Praktiskt kanske, men kan inte detta leda till mycket veka handleder?????????????????
-
Verkar bra det där, men jag som har RDM då.
Är det nåt som kommer senare ??
Johan -
Den funkar ju även på RDM med t ex Nolimitz gummikudde man sätter i botten på rdm-masten mot pinnen inuti förlängaren, men det är ju inte lika “snyggt”.
-
Perfekt om man seglar på ställen där det är kepigt att ta sig in och ut från stranden och behöver dra i nedhalet.
/Steffo
-
verkar fiffigt… har ni lagt märke till fliken i luffen på seglet? har man inte den fliken blir det svårt att gömma handtaget, eller få det att sitta fast överhuvudtaget misstänker jag.
Se de som en del av försäljningsstrategin… köper du en ny förlängare måste du köpa en ny segellinje som passar den.
Tacka vet jag hederliga förlängare, använd dem så slipper ni gå på gym och sitta i roddmaskinen timmar i sträck… det är bara att rigga upp/rigga ner, rigga upp/rigga ner, rigga upp/rigga ner…
-
Jag tänkte också på det när jag såg filmsnutten. Men alla segel har ju maststrumpa som man kan vika upp, så det bör väl inte vara några problem… ?
-
North utvecklar ju knappast förlängare till andra tillverkares segel
-
Olika segel är nog inget problem, värre kanske med sand i maskineriet vilket dom även varnar för i artikeln.
Logga in för att svara.